Hoe kom ik van muizen af?

Rond een maand terug merkte ik dat ik een muis in mij kamer heb..( Zolder ) deze zag ik een keer lopen en bewegen in mij prullen bak.. Toen ik hem in de prullenbak zak heb ik de zak met de muis er in weg gegooid.. Maar nu 2 weken verder hoor ik hem weer ergens in mij lopen en bewegenn.. !! Ik ben eerlijk gezecht wel een beetje bang van die beesten.. Heb ook toen ik mijn kamer ging opruimen een helehoop keutels gevonden.. Dus ik denk dat het er wel meer als één zijn?

Mij vraag is dus eigenlijk..

1. Hoe kom ik van deze muizen af?
2. Komen deze in je buurt als je slaapt?
3. Is het normaal dat ik er bang voor ben?

Alvast bedankt:)

Toegevoegd na 1 minuut:
en paar fouten in mij tekst zie ik nu staan..

Zak = Zag

en ik hoor lopen in mijn kamer!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

De muizen blijven omdat er eten in de buurt is,
deze kunnen bij je in de buurt komen als je slaapt,
en je bent niet de enige die bang is voor muizen.

Zorg dat het niet aantrekkelijk is voor de muis om in jou kamer rond de dwalen. (geen etensresten achterlaten, een val plaatsen om ze te vangen en in de wilde natuur vrij te laten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Koop een kat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
muizen kunnen ziektes hebben waar een kat die de muis vangt aan dood kan gaan. Lijkt me niet zo'n goed idee dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat moet je niet *kopen*, maar uit 't asiel halen bijvoorbeeld.
muizen korrels? gewoon de ouderwetse muizenvallen met kaas? als dat allemaal niet werkt kan je een gespecialiseerd bedrijf inhuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag of de kat van de buren eens kan komen logeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dag is genoeg hoor. Ik had een muis in huis die in geen enkele val trapte. Uiteindelijk nam ik een kat uit het asiel. Die kwam 's middags en de volgende middag al had hij de muis te pakken. Hoe je zonder kat een muis kunt vangen zal ik even als antwoord zetten. Ik wist dat destijds nog niet; vandaar dat ik die kat inschakelde. Ik houd van katten dus vond ik het fijn er weer eens een te hebben.
Je kan een soort muizenlijm kopen waar je die muizen mee kan vangen.
Je moet even op internet zoeken waar je die lijm kan kopen. Ik had het zelf een keer gekocht in een Pakistaanse toko (winkeltje).
Je smeert lijm op een aantal A-4tjes en leg die een hele nacht in je kamer! De volgende ochtend zijn ze allemaal vast geplakt en kun je ze meteen weggooien!
Ik raad je wel aan om die nacht op de bank te slapen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
zeer dieronvriendelijk, dikke min!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van iemand af wilt komen, ben je ook niet altijd even vriendelijk bezig!!
Dus dieronvriendelijk?!
Rieneke1
13 jaar geleden
kijk eens naar het antwoord van xjensz, en dat van zondag.
zo kan het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wettelijk verboden en zeer dieronvriendelijk, -1 dus.
Het feit dat het overal te koop is doet niets van het feit af.
Een dier maak je dood door een handeling die zo kort mogelijk duurt. Lijmplankjes leveren een urenlang pijnlijk gevecht tegen de dood op!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Extreem dieronvriendelijk, ze lijden enorm en lang. Nou is een dier doden nooit diervriendelijk natuurlijk, maar ALS je het doet, doe het dan op een zo snel mogelijke pijnloze manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ocharme muizen DIERENBEUL!!!
Je neemt een emmer en doet er een brok kaas in. Zet dan een plankje schuin tegen de emmer. De muis klimt naar boven en valt in de emmer maar hij kan er niet meer uit. Muis naar buiten brengen. Klus geklaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste zorgen dat je kamer niet meer aantrekkelijk is voor muizen.
Voedselresten bezorgen een muizenfamilie een walhalla. wat gevierd wordt met een forse uitbreidingsdrang.

Op veel plaatsen eenvoudige muizenklemmen plaatsen, gevuld met pindakaas(!) werkt het beste.
Kunststof klemmen zijn er in alle soorten en maten en werken eveneens uitstekend. Graag eerst testen met een vinger, als het flink zeer doet kun je hem goedkeuren.....

Vallen waarin de muis niet gedood wordt lijken humaner, echter deze dienen met grote regelmaat (minimaal 4x per etmaal) gecontroleerd/geleegd te worden omdat een gevangen muis binnen enkele uren sterft aan water gebrek.
De plaats waar gevangen muizen losgelaten kunnen worden dient met zorg uitgekozen te worden, anders bezorg je hem alsnog een langzame dood.
Gif en lijmplankjes vind ik niet kunnen, zie ook mijn reactie op een voorgaande antwoorder.

Toegevoegd na 8 minuten:
Een muis is doodsbang voor mensen en zal niet bij je komen als je ligt te slapen.

Angst voor dieren wordt aangeleerd tussen je eerste en vierde levensjaar. Een schrikreactie van bijvoorbeeld je moeder op een muis of spin kan voldoende zijn om je als peuter vanaf dat moment bang voor deze dieren te laten worden en blijven.
Deze angsten kunnen doorgaans eenvoudig afgeleerd worden, ware het niet dat de eerste begeleide ontmoeting vaak het allergrootste struikelblok is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor muizen hoef je niet bang te zijn hoor, als ze zich niet bedreigd voelen, bijten ze je echt niet. Maar het is wel onhygienisch en erg onhandig, dus het is wel verstandig om ze naar buiten te brengen.

Zorg dat er geen enkel eten ligt: geen broodkruimels op het aanrecht, geen plastic zakken met rijst ed. in de voorraadkast (tenzij ze daar echt niet in kunnen komen).
Sluit alle kiertjes en openingen af, zodat ze niet binnen kunnen komen.

Gebruik 'diervriendelijke' muizenvallen, waarin ze alleen opgesloten worden en (op ongelukjes na) niet gewond door raken. Als je er een vangt, zet 'm dan minstens een kilometer van je huis buiten (als je ze te dichtbij zet, lopen ze gewoon weer terug).
Bij dierenwinkels zeggen ze dat pindakaas het beste werkt, maar die van mij kwamen toch echt het meeste af op kaas.
Zet meerdere vallen, op strategische plaatsen.
Check de vallen meerdere keren per dag, want als ze te lang op je moeten wachten, kunnen ze alsnog overlijden (vooral jonge muisjes).

Verder is het ook een kwestie van alle voedselmogelijkheden weghalen. Dus al je eten (inclusief je hele voorraadkast) in harde, plastic bakken doen.
Zorgen dat er geen broodkruimels liggen, zorgen dat er op aanrecht en fornuis geen restjes eten liggen.
En de muizenvallen op strategische plekken zetten, op de routes waar ze het vaakst lopen.

Ze zeggen dat een kat van iemand lenen ook helpt, omdat de geur van de kat hen afschrikt, maar ik weet niet of dat klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muizen zijn niet gevaarlijk of agressief, maar natuurlijk wel gewoon vies. Mensen zijn meestal bang voor muizen omdat ze zo hard lopen en op de meest onverwachte momenten tevoorschijn schieten. De muis is net zo bang voor jou als jij voor hem. Maar de voortplanting gaat echt harder dan de rente op je bankrekening. Zorg dat er niets eetbaars rondslingert in huis en doe je etenswaren in goed afsluitende trommels of plastic dozen. Maak de omgeving onaantrekkelijk voor ze. Het meest effectieve om echt nooit meer een muis in huis te zien (behalve soms een dooie) is nog steeds een kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag 1= een cd met kattengeluiden of een kat
2= ja als je eten bij je hebt
3=ja iedereen is wel ergens bang voor jij van muizen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelden zulke slechte antwoorden op een serieuze vraag gezien. Mocht het grappig bedoeld zijn.....probeer eens een andere vorm van humor! = -1