Hoe stel je katten op hun gemak in een nieuwe omgeving.

Een vriendin van me haar buurvrouw moet een verzorgingstehuis in en ze kan haar 13 katten niet meenemen. Nu zouden ze in het asiel komen dus ik heb toch twee katten genomen. Nu hebben ze al in het huis daar vier weken zonder mensen gezeten. Alleen de dochter die langs kwam om de katten te verzorgen. Ze zijn nu een week in huis maar nog erg schuw en schichtig, terwijl een ervan echt een knuffel kat is. Hoe kan ik zorgen dat ze zo snel mogelijk op hun gemak voelen. Ik heb al speeltjes met kattenkruid gehaald. Mooie kattenkrabpaal staat er met plakjes en een huisje. Maar hoe kan ik ze echt een thuis gevoel geven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit heeft tijd nodig. Je kunt makkelijk rekenen op maximaal 2-3 maanden voordat je enige verbetering ziet. Eerder kan natuurlijk ook. Ook moeten ze natuurlijk weer eventjes wennen aan mensen in de buurt en aan het 'verlies' van hun vriendjes. Geef ze aandacht als ze aandacht komen vragen, verwen ze regelmatig en probeer af en toe eventjes met ze te spelen (als ze wat losser zijn geworden). Die knuffelkat wordt wel weer een knuffelkat, die andere zal dat denk ik niet worden. Dit bepaald de tijd.

vooral door de kat met rust te laten; Als de kat door heeft dat je daar thuis hoort, en niet continue probeert te aaien ed, zal de kat rustiger worden en rustig het huis gaan verkennen. Zorg dat er eten en drinken klaar staan en dat het duidelijk is waar de kattenbak staat. En dan rust geven. Na een dag of 2 kan het goed gaan, sommige katten hebben echter langer nodig. Een week is geen uitzondering.

Geef de katten de ruimte, om de boel te verkennen! Ze moeten even wennen. Je kan de play spray kopen, in de dierenwinkel, en dit op hun mandje spuiten, dat trekt hun aan! Zet het mandje in de buurt van je, dan komen ze vanzelf wel tevoorschijn. Je kan ok wat van die play spray op een speeltje doen, en op een speelse manier de katten laten wennen. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100