waarom kotst mijn hamster elke dag wat vocht uit?

ik ben bang dat hij ziek is ik weet al dat hij met zijn wangzakken enzo maar het is geen eten wat hij uitkotst maar vocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met de wangzakken bedoel je het hamsteren; eten opslaan, meenemen en weer uit de wangzakken halen? Het is sowieso niet goed dat een hamster vocht opgeeft, dus het is verstandig ermee naar een dierenarts te gaan. Het zou kunnen zijn dat zijn wangzakken ontstoken zijn en dat hier vocht uit komt, maar het zou ook vanuit de maag/darmpjes kunnen komen... Kijk goed naar wat voor vocht het is (helder, gekleurd, bloed, etc.) zodat je de dierenarts goed kunt informeren. Succes!