Hoe lang duurt middenoorontsteking bij ratten? Wat is de beste medicatie?

Mijn ratje heeft sinds 2,5 week middenoorontsteking, ze krijgt antibiotica en pijnstillers maar ik zie nog geen grote verbetering. Als ze zich druk maakt, ze is nogal hyper en wil graag rondrennen op de grond (mag nu niet...) lijkt het weer erger te worden. Ik ga zondag op vakantie en ik vraag me af of er meer aan haar gedaan kan worden dan die antibiotica. Ik wil haar bij terugkomst natuurlijk wel graag levend aantreffen...

Weet jij het antwoord?

/2500

ai, ze zijn hier gevoelig voor en het kan dodelijk zijn. terug naar de DA om te vragen om een ander middel. hier wat meer info: Een (midden)oorontsteking kan door twee verschillende ziekteverwekkers ontstaan en daarom kan je het best twee soorten antibiotica inzetten. Het eerste antibioticum komt uit de groep Enrofloxacine (Baytril, Enrofloxoral), het tweede antibioticum uit de groep Amoxicilline + Clavulaanzuur (Clavubactin, Synolux). Daarnaast kan er een pijnstillend middel als Carprofen worden gegeven. Een injectie Dexamethason kan de druk in het hoofd verlagen als die heel hoog is. Let wel, Carprofen en Dexamethason mogen niet samen worden gegeven. geef de persoon die oppast het nr van de DA, en laat de DA weten dat er iemand anders met je ratje kan komen als dit nodig is. zekerheid voor alles! beterschap met je lieve snuitertje, en alvast een fijne (en zorgeloze) vakantie toegewenst.

Bronnen:
http://www.ratjes.nl/gezondheid?page=2

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100