welk dier zou zich een weg willen graven naar mijn konijn?

langs het hok van een van mijn konijnen is een hol gemaakt door een dier van buiten af. gisteren was dit ook al het geval en daardoor is mijn konijn ook ontsnapt. het hol was duidelijk vanaf buiten af gegraven vanwege de grote opening en de berg zand die er achter lag. toen ik mijn konijn pakte was hij niet angstig en niet gewond (wat je van buiten af kon zien) wel zat het konijn vaak bij de opening van het hol. ik heb het hol daarna dicht gemaakt met stenen en zand, maar vanochtend was er weer een nieuw hol, maar niet tot in het hok van mijn konijn. dit is niet de eerste keer dat er en beest van buiten af een weg heeft proberen te graven naar mijn konijn, maar die waren dan nooit dieper dan 7 cm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo te zien geen dier wat vriendjes wil worden met je konijn. hoop dat je bunny veilig zit voor deze graafgraag. misschien kan je vertellen in wat voor omgeving je woont, zodat mensen weten welke dieren hier voor kunnen komen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik woon langs een weiland waar alleen gras groeit, en daar achter zijn weilanden met paarden die bij de manage daar achter horen, waar vaak wilde konijnen door heen rennen. verder is er een bos in de buurt. er komen ook wilde vossen bij ons de buurt voor en zijn er ook wel eens katten die over onze schutting heen springen, maar het konijn in een ander hok erlangs proberen ze niet uit te graven.

Antwoorden (2)

Reinaert, den Vos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook een steenmarter zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees deze site maar eens:

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/58861-overlast-door-steenmarters-wat-kan-men-er-zelf-tegen-doen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die lijkt er idd erg veel op (maken geen mooie 'uitgelijnde' afdrukken, maar staan een beetje scheef) +1