Wanneer gaat mijn poes bevallen?

Hallo allemaal,

Mijn poes Yara (2) is gedekt door mijn kater.. Nu weet ik niet wanneer ze gaat bevallen.. Ik heb al veel op internet gelezen en dat komt niet echt overeen met wat ik wil weten.. Is hier iemand die mij dat precies kan vertellen??
Ze is heel aanhankelijk en ze heeft al een flinke buik.. Haar tepels zijn al groter, en er is al wat haar weg rond haar tepels.. Nu zag ik vanavond dat mijn kater er weer op wou!! Dat liet ze half toe, alleen omdat ik mijn kater er weg haalde.. Is dit normaal? Is ze dan wel echt zwanger? En ik weet dat ik dan de antwoord krijg van ga naar een DA, maar ik wil eerst weten of hier mensen ervaringen mee hebben...
Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Hi Yara, Als je poes roze tepels krijgt dan is ze zwanger. de tijd dat ze bevalt vanaf haar roze tepels zal ongeveer 6 weken duren. Verder zal ze niets van de kater willen en veel slapen. Als ze een buitenkat is zal ze in de meeste gevallen thuis willen slapen. En is ze aanhankelijker dan normaal.
Hoop dat het je helpt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Yara was de kat dus:)... :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dat is niet raar. de ene kat is de andere niet zeg maar. Maar in feite moet je er vanuit gaan dat ze rust wil. ( instinctief) maar doordat de hormonen wild tekeer gaan bij zowel de kater als de poes is er nog drang naar 'seks'..
Je zou, wat je al deed de kater toch maar beter uit haar buurt houden. Is het de 1e keer? Maak anders een plekje met een zacht dekentje ( een doos ofzo waar ze gemakkelijk in kan stappen. (snij er een stukje uit dat t niet te hoog is ofzo. Wel lekker warm.
groeten aan Yara :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey Yara :)
Hier nog een linkje. Erg interessant en dan weet je ook wat je kan verwachten ( en oma Niesje ook) :p http://www.kattenplaza.nl/zwangerschap_kat
En nu maar werpen... ;)
Hoi
Op het moment dat het rond de tepels dikker word (melkzakken) duurt het meestal tussen de 1 en de 2 weken.
Op het moment dat de vulva dik word kun je ze die week zeker verwachten.
Ze zullen de laatste periode aanhankelijker worden en steeds meer gaan slapen en zoeken naar een plek om te bevallen ook zoeken ze meestal iemand uit die ze voor deze klus het meeste vertrouwen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de poes de kater na een week van de dekking nog toelaat Wel valt mij altijd op dat de papa meestal de laatste week weer voor het huis rondloopt
Is het je toevallig opgevallen waneer de eerste dekkingen waren dan kun je daar 9 weken bij optellen

Ik hoop dat je hier wat mee kunt
Nog even een waarschuwing de poes is na de bevalling vrijwel gelijk weer vruchtbaar dus bescherm haar daar tegen

Bron eigen ervaringen

Toegevoegd na 1 uur:
even op de door jou extra gestelde vraag
Ik voel meestal rond de tepels dat het daar iets dikker en harder word het beste meestal bij de achterste tepeltjes
De dekking ga ik altijd van uit de laatste daar ze in 1 week meerdere keren gedekt kunnen worden.Dus ook niet meer krols zijn.Ik denk dat jou poes dus nu nog tussen de 4 en 5 weekjes moet dragen
Wil je het zeker weten dan ff naar DA die kan een echo maken (vrij prijzig)