Kan een hamster van vacht kleur wisselen binnen een week?

Mijn oudste hamster is heel snel verkleurt. Het begon met alleen het neusje maar na een week (was op vakantie) was ze ook op haar verkleurd en en het hoofdje (bijna). Groetjes HamsterinOranje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

goh, zo laat na de ondergang van 'oranje' nog? ;-)

maar het komt heel vaak voor hoor, en niet alleen bij hamsters. (veel katten, ratten, paarden, honden etc. hebben ook deze 'toverbalfactor')

zelf hebben we een nestje hamsters gehad waarvan maar 1 de kleurecht bleek te zijn (zwart met wit) en de rest verkleurde.

onze ratten doen het ook (gele husky en een siamees)
er is dus niets bijzonders aan de hand, en waarschijnlijk zal ze nog meer verkleuren zelfs.

veel succes met je verkleurende kleine rus. ben benieuwd welke kleur ze uiteindelijk zal krijgen. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normaal gesproken niet. Jou foto's laten zien dat het wel kan dus. Dat is bijzonder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, dat valt wel mee hoor, hoe bijzonder dat is. Komt regelmatig voor bij hamsters, bij het ene ras wat vaker dan bij de ander. Maar bij bijvoorbeeld Russische dwerghamsters, vooral de jonkies, zie je dat echt wel vaker :-)
Mijn hamster had dit ook. Meerdere malen zelfs. Het is niets ernstigs, aangezien mijn hamster gewoon al 4 volle jaren gezond leeft.