Vinden katten meestal de weg weer terug naar huis?

Mijn kat loopt steeds mee naar mijn werk. Ik hou hem dan maar daar (gelukkig vinden ze het goed), want ik ben bang dat hij anders de weg naar huis niet vindt.

11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

wat een leuke kat heb jij !
normaal gebeurt zo iets met een hond, maar jij heb een kat die je wegbrengt, lachen en gezellig.
maar je hoeft niet bang te zijn dat hij de weg niet meer weet, katten lopen 's nachts vele kilometers door je woonwijk en komen altijd weer netjes thuis, om lekker te eten en vervolgens heerlijk te gaan slapen...
maak je geen zorgen je kat weet de weg en komt ook zonder jou weer thuis!

Toegevoegd na 3 minuten:
waar ik me wel zorgen over zou maken voor wat betreft de terugweg alleen, is : zijn er drukke wegen/kruisingen die hij moet oversteken... dat is overdag natuurlijk wel een punt !
misschien dat je daar toch even op moet letten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Het is inderdaad net een hondje. De Nijmeegse Vierdaagse kwam door mijn wijk en hij is mee gaan kijken met mij. Riep leuke reacties op van de mensen: 'Meestal staan er honden langs de kant, nooit katten.' En hij komt braaf thuis als ik hem roep. En staat achter de voordeur te wachten als ik thuiskom.
Snuffel
11 jaar geleden
De cliënt waar hij thuis is geweest is 'veilig' in de wijk. Geen grote wegen. Voor een andere cliënt moet ik een drukke weg oversteken. Dan hou ik de kat binnen, want ik wil echt niet dat hij die weg oversteekt. Gelukkig is hij wel bang voor auto's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fijn dat je daar oog voor hebt, je wilt er toch niet aan denken he? :)

Andere antwoorden (4)

Ja katten vinden de weg zo goed als altijd terug naar huis , weet niet exact hoe dat kan door geur ofzoiets, maar er zijn katten die mijlen ver van huis waren en toch weer thuis kwamen. Heel raar maar waar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als jouw kat dat traject al meerdere malen heeft gelopen, dan zal hij prima de weg terug weten te vinden.
ik weet niet hoeveel uren je werkt, maar je kat heeft daar eten en drinken?
Rieneke1
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Drie uur. Hij is eigenlijk één keer daar geweest. De keren daarvoor liep hij steeds een stukje verder mee. Maar de laatste keer echt ver. Helemaal tot daar. Op de terugweg hing zijn tong op zijn voeten. Ik dacht dat katten heel ver konden lopen en had niet verwacht dat hij zo moe zou zijn. Hij is bijna een jaar oud.
Snuffel
11 jaar geleden
Wel leuk dat hij zo dicht bij mij blijft. Het riep leuke reacties op bij mensen onderweg. 'Wat luistert hij goed.'
Rieneke1
11 jaar geleden
je bedoelt dat hij liep te hijgen?
dat kan ook een teken van stress zijn.
Snuffel
11 jaar geleden
Ja, hijgen. Tong uit de bek. Ja misschien wel stress. Zou goed kunnen.
Rieneke1
11 jaar geleden
dan zou ik er voor kiezen de kat voortaan thuis te laten.
Snuffel
11 jaar geleden
Ja, denk ik ook. Het is best lastig hem binnen te houden. Hij wil zo graag. Maakt me er 's ochtends vroeg voor wakker. Helaas ook in het weekend.
Rieneke1
11 jaar geleden
dan maak je ter compensatie toch af en toe een klein wandelingetje met hem in de buurt?
toen mijn katten nog vrij buiten kwamen, deed ik dat regelmatig.
later ben ik wel aan de wandel gegaan met een kat aan een tuigje.
ze vonden het geweldig! :)
Snuffel
11 jaar geleden
ha, ja inderdaad. Samen wandelen.
Het ligt er wel heel erg aan óf de kat naar huis wilt, want katten die weglopen weten de weg meestal niet meer. Maar in jou geval kan de kat waarschijnlijk de weg gewoon weer terug vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je ze wel eerst 6 weken hebt laten wennen aan een (nieuw) huis!!