Waarom is onze albino klauwkikker opgezwollen?

Sinds een 2tal maanden is een van onze klauwkikkers helemaal opgezwollen. Hij lijkt er zelf niet erg veel last van te hebben, hoewel hij amper nog met zijn pootjes tot zijn bek geraakt. Een foto is bijgevoegd..
Heeft iemand hiervoor een verklaring?
En wat doen we eraan???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Als dieren duidelijk opgezwollen zijn, is er gewoonlijk sprake van een besmetting met eencellige parasieten. Ze zijn dan meestal weinig levenslustig

Zowel besmetting met wormen als eencellige parasieten kunnen worden behandeld. Daarvoor zijn vloeibare medicamenten beschikbaar die op de huid van de dieren worden gedruppeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is nu typisch een vraag voor Marja Kik, zij is een reptielen- en amfibieendierenarts in Nieuwegein. je kunt haar via de mail ook vragen stellen. Waarschijnlijk is het met je foto erbij een duidelijk verhaal.
Dit is de link;
http://www.kikdierenarts.nl/

NB. ik vind twee maanden wel erg lang om af te wachten voor je iets onderneemt. In het vervolg misschien toch maar eerder actie ondernemen als er een van je dieren ziek is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze kikker ziet eruit alsof hij teveel bonen gegeten heeft met een ernstige vorm van constipatie waardoor hij het gas niet kwijt kan.