Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat eet de pinda's op die wegschieten bij het pellen. Kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Makkelijk zo'n stofzuiger:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je kat geen pinda allergie heeft zou het niet erg veel kwaad kunnen ;).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met mate, omdat ze erg vet zijn, is dat voor zover ik weet als papegaaien-eigenaar niet schadelijk. Zouden ze bij je kat in de smaak vallen en wil je ze eens wat vaker geven, let dan wel op dat ze ook uit de dop gehaald zijn voor je ze aan je kat geeft. Niet alleen vanwege verstikkingsgevaar, maar ook vanwege schimmels die mogelijk in de dop achter kunnen blijven. Zolang je dus zorgt dat het bij een beetje blijft zie ik er geen enkel probleem in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

daar zie ik zo snel geen kwaad in.
het gaat maar om enkele pinda's, en ze zijn niet zout.
goede kans dat je kat ze in zijn geheel inslikt, en ook in z'n geheel weer uitpoept.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Mocht een pinda in de longen terechtkomen, ik zie dit vooralsnog niet gauw gebeuren, dan lost deze daar niet op en kan gaan ontsteken. Dit geldt ook voor mensen en daarom lijkt me pinda's en kleine kinderen geen goede combinatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier niet over kinderen. Ik weet het. Maar ik vond het belangrijk genoeg om het even te melden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding