Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat hoestte/niesde een soort iets. Ze zat met haar kinop de grond. Mijn andere katten doen dit ook soms. Is dit een haarbal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
898
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij wel maar als je kat verder geen rare dingen doet is er niks aan de hand

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ALs je kat met haar kin op de grond en de nek naar voren hoest of kokhalst dan is het een haarbal die eruit moet. ( je kan heel voorzichtig een beetje over de keel wrijven om te helpen, maar dat hoeft niet) uiteindelijk komt het vanzelf wel. Als ze met hun neus over de vloer heen gaan en daarbij niezen dan kan dat zijn door geirriteerde sinussen, maar zoals jij het omschrijft lijkt het eerder op een haarbal. Als het te lang duurt kan je even aan de dierenarts vragen om een medicijn ( soort olie) die het wat soepeler maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
... ;)
Ja, dat is een haarbal. Hier een kat die ze vaak ophoest. Bij de dierenwinkel kan je malt pasta kopen, dat helpt goed tegen haarballen en is lekker en gezond voor je kat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding