Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen hondenhaar en kattenhaar vermits ik heel erg allergis reageer op katten maar niet op honden?

Als ik bij m'n mama ga logeren krijg ik te maken met zware longen jeukende ogen en enorm zware hoest zij is in het bezit van 2 poezen vroeger van 3 honden bij de honden nooit ergens last van gehad ik reageer blijkbaar veel allergiser op katten dan op honden hoe komt dat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In het speeksel van katten zit een stof waarvoor veel mensen allergisch zijn. Aangezien katten zich wassen met hun eigen speeksel gaat deze stof ook in hun haren zitten. Ik denk dat je hiervoor allergisch bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
katten verliezen veel meer haar en zitten veel meer stofjes in de lucht van die katten. Honden hebben dat veel minder.

Of katten verharen wel en dan komen die haartjes en die stoffen in de lucht die jij inademt en jeuk aan je ogen krijgt. Of je moeder had geen verharende honden. Die heb je ook.

Heb ook het zelfde als jij. Katten heel erg allergisch en ik heb zelf een hond: prima!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding