Waarom lopen katten sms weg van huis terwijl je ze goed verzorgd en ze niet ziek zijn?

Vooral katers als je ze niet laat castreren zijn ze na 3 jaar foetsie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (4)

Als iemand anders in de buurt een kattenliefhebber is, dan komt die kat daar slijmen en krijgt eten. Of hij weet een ,,open'' kattenluik en gaat daar eten jatten. Of hij gaat de buurt een beetje verkennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als een kat niet meer thuiskomt, wil dat zeker niet zeggen dat hij weggelopen is.
er kan een kat van alles overkomen buiten, en zeker een ongecastreerde kater, want die legt grote afstanden af.
verder kan een kat ergens van schrikken, wegrennen en vervolgens verdwalen.
of hij kruipt onder een motorkap, en komt zo soms kilometers verder terecht.
hij kan worden aangereden en vervolgens te water raken, of onder een bosje sterven.
veel jonge katten zakken door het eerste ijs.
enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan.
meestal is dit soort narigheid er de oorzaak van dat een kat niet meer thuiskomt.

uiteraard heb je ook katten die bewust niet meer thuiskomen, en op zoek gaan naar een ander huisje.
vaak is de oorzaak een nieuwe/andere kat waar hij het absoluut niet mee kan vinden.
Rieneke1
11 jaar geleden
ja.... waarom zou dat nu zijn dat niet gecastreerde katers erop uit trekken?
je weet ook nooit zeker of een kat echt is weggelopen.
misschien heeft hij een ongeluk gehad, is door iemand vergiftigd ( mensen zijn niet gek op sproeiende katers) of naar het asiel gebracht, of is door iemand opgenomen, nadat hij uitgeput was van lang zwerven. Er kan van alles zijn gebeurd
Als katten echt weglopen dan is dat meestal omdat er teveel andere katten zijn, of omdat er bijna nooit iemand thuis is en ze zich eenzaam voelen.
Niet geholpen poezen en katers die niet terugkomen zijn meestal ergens de weg kwijt geraakt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
katten lopen niet weg omdat ze niet goed verzorgd zouden zijn en ook niet als ze wel goed verzorg worden...

katten lopen weg om verschillende redenen:
een ervan kan zijn dat ze een krolse poes ruiken en gaan onderzoeken hoe en wat.
een andere reden kan zijn dat ze op avontuur gaan,
weer een andere kan zijn dat er thuis met een mede (kat) bewoner in onmin/ruzie geleefd wordt en dat het op dat moment genoeg is geweest voor de kat
en als je katers niet laat castreren, dan vraag je er bijna om !

antwoord :
veel redenen, en laat je kater altijd op tijd castreren !

Toegevoegd na 2 minuten:
nog een mogelijkheid: soms worden zwerfkatten niet naar het asiel gebracht, maar houden andere dierenvrienden ze en heeft jouw vermiste kat een nieuw thuis gevonden...