Nadat 1 kat is weggelopen heb ik er nog 1, hoewel ze opleeft vind ik het toch zielig dat ze alleen is, moet ik een speelkameraadje voor dr zoeken?

Ze is nu speelser, aanhankelijker, ze lijkt zich prima te vermaken als ze alleen is, maar de nachten dat ik bij lief ben, bedenk ik me altijd.. ze zit daar zo alleen (laat radiootje en lampje voor dr aan), maak ik me nou te druk zoals lief weleens zegt..?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
11 jaar geleden
hoe oud is je kat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe lang is je poes samen geweest en was dit met een andere poes of kater?

Het beste antwoord

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Als je kat nu speelser en aanhankelijker is, heeft ze zich waarschijnlijk onderdrukt gevoeld door die andere kat. Nu kan ze zich eindelijk ontplooien. Niet alle katten zijn er blij mee als ze samen moeten leven, sommige staan constant onder stress dit wordt niet altijd herkent. Dus als je het mij vraagt, laat haar lekker het rijk voor zich alleen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oftewel, ik maak me idd veel te druk! Dank jullie wel voor jullie reacties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Zo had ik het zelf nog niet bekeken :S .. Omdat ze steeds meer de 'oude' word, hebben we maar besloten Muppet het rijk voor dr alleen te geven.

Andere antwoorden (6)

Ik zou het niet doen. Mijn ervaring is dat je katten niet bij elkaar moet stoppen als ze ouder zijn. Als het nog een kitten is kan het wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
De oudere kat moet namelijk zijn territorium en de aandacht van de baas opeens delen. Dat vinden ze meestal niet zo leuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet nodig. Katten kunnen solitair uitstekend de tijd doorkomen en een nieuwe kat betekent veel ruzie en stress zonder de garantie dat ze het samen goed kunnen gaan vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Speelkameraadje: hoeft niet, mag wel. Houd er rekening mee dat het niet hoeft te klikken tussen je huidige kat en de nieuwe. En houd er rekening mee dat je misschien lang bezig zult zijn met het bewaren van pais en vree in huis.
Maak je je te druk: beetje. Lampje aan 's nachts is niet nodig hoor, hij ziet meer dan jij in het donker, en radiogeluid belemmert het horen van lekkere muizen die hij kan pakken. Maar als het jou nou geruststelt: lekker aandoen die lamp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik las laatst ergens op internet dat katten wel heel goed zien in schemer, maar juist niet in het donker.. :S Terwijl ik ook altijd gedacht heb dat ze goed zagen als het donker is..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O, wat wist ik niet. Hoe dan ook,als jij je prettig voelt als je kat een lichtje aan hebt zul je hem er vast niet mee storen!
Nou nee. Ze leeft niet voor niks op natuurlijk. Katten hebben van nature een sterk territorium drift en ze is blij dat het territorium nu van haar alleen is. Ze tolereren vaak wel een andere kat maar liever niet. Misschien accepteert ze wel geen andere kat dan de kat die er was.
Ik zou het dus niet doen, de kat heeft het niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe lang is de andere kat weg ?
1 dag, 1 maand, 1 jaar ?
hoe groot is de kans (qua tijd) dat hij terugkomt ?

is de poes overdag alleen ? de hele dag, binnen, of kan ze ook naar buiten ?
hoe oud is ?
"ze lijkt zich prima te vermaken als ze alleen is" hoe weet je dat ? heb je een camera opgehangen ?

als het antwoord is dat je de kat niet terug verwacht en de poes de hele dag alleen en binnen zit, raad ik je aan afhankelijk van de leeftijd van poes een maatje te zoeken, een jonge kat of een oudere...

een poes alleen kan soms, maar als je de hele dag weg bent/werkt, dan is het wel een beetje erg alleen, zeker ook nog als ze niet naar buiten kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kat is 2 jaar, de weggelopen kat is sinds een week of 6 weg, alles gebeld, advertenties, briefjes, vragen, aanbellen, niks helpt. Ze zit niet veel alleen, ik ben veelal thuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
poes is 2 jaar is jong genoeg om er een jonge kat bij te zetten - voordeel als je gaat werken/studeren, is ze niet alleen en kan ze heerlijk met een nieuw maatje spelen.
maar ik krijg het gevoel dat je al weet wat je gaat doen ? waar ik je even op attent wil maken is dat katten graag de hoogte in willen dus naast de vensterbank die leeg moet, maak een mogelijkheid (trapje aan de muur) naar een hoge kast waar poes alles van boven kan bekijken. zou je twee katten hebben, moeten er uiteraard 2 hoge kastposities gemaakt worden en dan bijvoorkeur nog een kast vanwaar poes naar buiten kan kijken...
mijn eigen kat heeft de bovenkant van de koelkast veroverd (bedekt met kranten) ligt hij daar, te slapen en ook naar buiten te kijken. het maakt het leven van de kat veel beter een hoge plek er bi, het is dan 3 dimensionaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kat is helemaal geen solitair dier! maar het kost soms tijd om te laten wennen aan medehuisgenoot. Lees forum kattengedrag hoe een nieuwe kat te introduceren onder kopje nieuwe kat erbij http://kattengedrag.forumup.nl/
een kat is een solitair dier en kan zich alleen prima vermaken. Deze past zich blijkbaar juist heel goed aan.

Je neemt echt een risico met een tweede kat.
Het kan zowel voor jou als voor lief als voor beide poezen een grote ellende zijn
En zolang als je blijft proberen, zolang duurt de ellende