hoe broedse kip van nest houden?

Hallo, we hebben 5 kippen maar geen haan. Een van die kippen zit constant op de nest te broeden. We krijgen haar daar niet afgehouden. Ze gaat wel even weg als we haar eraf jagen maar zit zo terug. We hebben het kalken ei er al uit gehaald, de kip er dus afgejaagd. Het hok afgesloten maar dan konden ook de andere kippen niet meer leggen.. hebben al raad gevraagd aan de da maar die wist zo ook niks anders.. jullie nog een idee?

Toegevoegd na 41 seconden:
Bovendien heeft ze (van de stress of zo?) heel wat veren van r rug geplukt...

Toegevoegd na 20 uur:
Ze zit er inderdaad al enkele weken op vandaar dat ik me niet echt raad meer wist maar ga jullie tips zeker uittesten! Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Vangen en een paar dagen apart zetten; dan is het over. Niet vergeten te voeren. Zo ging het tenminste bij ons thuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan haar ook gewoon laten zitten dan komt ze er vanzelf achter dat er niks zit en stopt ze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afwachten. Na twee of drie weken geven de meeste rassen het wel op.
Sommige fokkers houden een broedse kip even 'met zijn kont' in een emmer koud water: dat schijnt direct te helpen.
Een ander paardenmiddel is de kip een dag of zo in een kooi met een gaasbodem zetten: dan koelt ze wel af...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
Twee weken zou wel erge snel zijn, want een ei uitbroeden duurt drie weken. Sommige kippen kunnen zomaar acht weken blijven zitten op onbevruchte eieren.