Heeft iemand nog tips, zodat mijn 6 jarige kat, onze kitten accepteerd ??

Onze kater Aysha van 6 jaar accepteerd onze kitten Jerry van 3,5 maand echt niet !! Aysha kan nog niet eens hebben,dat Jerry in zijn buurt komt. Blazen, grommen en nu wil hij niet meer binnen komen. Vanmorgen 4 uur thuis, en wil weer gelijk weg. Hij zit op een tuinstoel in de voortuin, haal ik die weg, slaapt hij bij de buren ! Gisteren krabte hij mijn man zonder reden, flink open. Op advies van GV heb ik Aysha, een maand geleden, voor een body-check naar de dierenkliniek gebracht. En inderdaad, hij had een onstoken tandje. Aysha is daar ook gelijk behandeld en nadien nog 3x terug geweest, omdat we dachten dat hij daar nog last van had.Maar dat is niet zo. Ik probeer nu zijn urine en ontlasting op te vangen, maar hij vertikt het om het in de kattenbak te doen. We hebben boven en beneden Feliway. 3 gigantische grote krabpalen op elke verdieping, 2 kattebakken boven en beneden. Hengeltjes, muisjes, propjes papier noem maar op. Tuindeuren staan open, zodat ze kunnen rennen, vensterbanken zijn vrij... Aysha vind het niet leuk meer. We weten het echt niet meer. Ik doe geen kat weg... Sterker nog; als een kitten van Jerry's leeftijd, een optie is... nemen we er 1 bij. Wat kunnen we nog doen ? We houden onzettend veel van allebei.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

als de kleine steeds weer toenadering zoekt, terwijl je oudere kat alleen rust wil, dan is het idd een goed idee er een kitten bij te nemen.
zo is moosje hier in huis gekomen; bassie werd helemaal flauw van kitten drop.
heb toen moosje in huis gehaald, en de rust is weergekeerd; de twee jongsten konden naar hartelust keten, en bassie had z'n rust.

daarnaast; is je oudere kat makkelijk te pillen?
in stress-situaties geef ik wel eens plantival van vsm.
een humaan rustgevend kruidenmiddeltje wat je ook prima aan je kat kan geven.
het is geen wondermiddel, maar het haalt de scherpe kantjes weg zonder dat je een suffe kat hebt.

voor het opvangen van urine: sluit de kat op in de badkamer, nadat je kleedjes hebt verwijderd, en de stoppen in de afvoer hebt gedaan.
zorg dat hij water heeft, natvoer, en kattenmelk of water met een scheut koffiemelk.
spoel een teiltje uit met goed heet water, en vul met een in stukken geknipte vuilniszak, zodat de kat toch wat te graven heeft.
succes!
Rieneke1
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
dat gaat te lang duren.
niet geslachtsrijpe katten vormen geen bedreiging, en raken snel bevriend.
daarna wordt het een stuk ingewikkelder, moet je echt gaan introduceren.
ik zou nu actie ondernemen.
Rieneke1
11 jaar geleden
venus, dank, maar je bent vergeten te plussen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Rieneke
ik heb eens een vraagje ivm melk voor een kat is melk voor een kat gezond want meestal drinken katachtigen in het wild toch water of is er speciaale melk voor huiskatten dat echt voor katten kan dienen ik vind het toch raar dat ze melk drinken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En terwijl nog een +sje erbij
Rieneke1
11 jaar geleden
cazzy, de meeste katten ontwikkelen intolerantie voor de melksuiker die in melk zit; ze krijgen dan diarree als ze melk drinken.
je kan wel speciale kattenmelk geven, of water met een scheutje koffiemelk.
dat is meer bedoeld als extraatje, want van teveel worden ze dik.