Mijn kat krijgt dieetvoeding. Wat is het verschil met 'gewone" brokken?

De dieetbrokken krijgt de kat omdat ze een zgn steriele ontsteking heeft met overgeven als gevolg. Volgens de dierenarts zal ze met een dieet minder snel last krijgen. Gelukkig vindt ze het heel lekker voer (Royal Canin Sensitivity control) maar het is behoorlijk prijzig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Capelin en tapioca worden zelden in kattenvoeding gebruikt. Hierdoor wordt het risico van allergische reacties gereduceerd. Hoge doseringen biotine, niacine en pantotheenzuur in combinatie met het zink-linolzuurcomplex beperken het waterverlies via de opperhuid. Daarnaast wordt de barrièrefunctie van de opperhuid versterkt. Eicosapentaeenzuur en docosahexaeenzuur (langketen omega-3-vetzuren) helpen huidreacties te beperken en ondersteunen het behoud van de integriteit van de intestinale mucosa. Deze voeding is gluten- en lactosevrij.

Ja het dieetvoer is duur en de dierenartsen schrijven dit maar al te graag voor want ze verdienen er goed aan.

Probeer een voeding te vinden waar je kat wel goed op reageert,bijvoorbeeld brokjes van Orijen.

Je kunt het allicht proberen.

Toegevoegd na 19 minuten:
Je kunt in google ook eens intypen; goedkoopste Royal Canin Sensitivity control,meestal vindt je dan bij beslist.nl een lijst waar dit voer het goedkoopst is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem hier ook eens een kijkje. http://kattenvoeders.noorseboskatten.net/?cat=15
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed antwoord. wat betreft de dierenartsen: deze horen hier aan te verdienen zodat ze hun werk kunnen blijven doen (ze moeten het niet van de subsidie hebben) ;-) daarbij zijn de grondstoffen in dit soort voer niet goedkoop en van veel betere kwaliteit (geen vulstoffen en andere rotzooi) waardoor de prijs van de productie een heel stuk hoger ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het euca,maar ik vind dat dieetvoer wel heel snel wordt geadviseerd terwijl er andere oplossingen zijn die ook goedkoper zijn.
Verder zijn de bekende merken zoals RC,van Hill's enz.... echt baggervoer voor hond en kat,het zit barstensvol met granen en het beetje vleesmeel dat er in zit stelt niets voor. Ik weet ook dat veel vachtproblemen door dit voer komt en heb al vaker gehoord dat als je granenvrijvoer geeft,de hond of kat jeukvrij wordt.