Wat kan ik doen om mijn katten rustig te krijgen?

Mijn katten zijn eig gewoon van in de keuken en het kotje te zitten maar ze zijn echt wild ze bijten/krappen alle stoelen kappot wat kan je doen? Om ze rustig te krijgen :/?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Ik weet niet wat een kotje precies is, maar ik weet wel dat katten het ontzettend belangrijk vinden om controle te hebben over hun omgeving, en dat die omgeving ruim genoeg en interessant genoeg moet zijn. Ik vrees dat je katten gefrustreerd en gestressd zijn, en dat je de oplossing moet zoeken in ze toegang geven tot het hele huis, of iig een zo groot mogelijke ruimte.Verder zal die ruimte voldoende verrijkt moeten zijn zodat je katten zich er prettig kunnen bewegen. Reken voor alle hulpbronnen zoals eet en drinkbakjes, bakken, krabgelegenheden, slaapplekjes, verstopplekjes dat je er net zoveel moet hebben als je katten hebt, plus nog 1 extra. Om verder advies te kunnen geven moet ik toch echt meer info over je katjes en hun leefomgeving hebben.
Rieneke1
6 jaar geleden
Je kunt proberen als ze zich goed gedragen ze te belonen dan merken ze verschil kotje is Belgisch
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Dat kotje Belgisch is weten wij wel, maar niet wat het betekent. Een student woont op kot, dat is dan een kamer. Maar een kotje? Het toilet, misschien?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens het Vlaams Woordenboek is een kotje een bordeel, maar ik denk dat vragenstelster een schuurtje bedoelt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kot van een student is iets anders dan een kotje. In het Zeeuws is een kotje meestal een schuurtje of bijgebouw, ik ga er vanuit dat dat in het Vlaams niet anders zal zijn.
Het kan aandachtvragend gedrag zijn en dit kan komen omdat je katten zich vervelen. Probeer veel met ze te spelen zodat ze hun energie kwijt kunnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
er zijn middeltjes in de dierenspeciaalzaak te verkrijgen waar feromonen in zitten, dit kan helpen de gemoedsrust terug te krijgen. Ook zou u eens kunnen proberen met etherische oliën, met name Lavendelolie, deze is voor mens en dier rustgevend en helpt bij angst en woed(en heeft nog véél meer goede eigenschappen) . U kunt eens googelen, een paar druppels in de kamer, of via een diffuser. helpt goed, en ruikt ook nog eens erg lekker