wat helpt het beste bij diaree bij honden?

Ik heb sinds een week een hond uit een asiel in kroatie thuis, eerste dagen gingen heel goed, maar nu is ze aan de diaree, en ze eet bijna niets, heb alle soorten voer geprobeerd, en het is zo zielig voor haar. Wie weet waar ik haar het best mee kan helpen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist niet verschillende soorten voer proberen, maar bij 1 voer blijven. Misschien wat rijst met kip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1,omdat je zo,n hond hebt opgenomen om hem een beter leven te geven.
Want daar hebben ze het niet zo goed als hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het antwoord "rijst met kip" is het juiste.
probeer ook niet steeds iets anders, dat veroorzaakt zo'n reactie.
als je het nog niet gedaan hebt, ga dan morgen met haar naar de dierenarts voor de zekerheid dat ze niets onder de leden heeft (meegenomen)...
met ieder dier dat je "krijgt" moet je eigenlijk eerst naar de dierenarts, dat is echt het beste voor jou en de hond en je hoort meteen wat voor kuren/injecties ze wanneer moet krijgen !
sterkte.
paulus811
11 jaar geleden
jodokus, je reactie is goed alleen de volgorde niet. Eerst naar de dierenarts ermee en dan misschien aansterken met kip en rijst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja paulus, ben ik met je eens, maar het ging even om de juiste voeding !
wat ik bedoelde is wanneer je op woensdag terug komt van vakantie met een meegenomen hond (asiel/straat, maakt niet uit waarvandaan), dan moet je de volgende dag, donderdag, bij de dierenarts zitten om het dier te laten checken...! :)
paulus811
11 jaar geleden
Helemaal waar jodukus. Virtuele + voor je reactie.

Het beste antwoord

1) Bij diarree is het belangrijk dat je checkt of je hond koorts heeft of niet. De normale lichaamstemperatuur van een hond ligt tussen de 38 en 39 graden. Zit hij daarboven, ga je beter naar de dierenarts.

2) Is er geen koorts? Laat je hond een dagje vasten. Geef hem niks te eten maar wel voldoende water zodat hij niet uitdroogt.

3) Na de dag vasten kan je wat oud wit brood of beschuit geven. Eet je hond en kijkt hij fris uit de ogen? Dan is er nog niet te veel aan de hand.

4) Zie je dat de hond het eten verteert en zich beter voelt? Dan zijn op dag drie kleine porties van zijn normale voeding weer toegestaan.

5) Blijft de diarree na het 'dieet' toch duren, dan moet je met je viervoeter naar de dierenarts.

6) Kijk zeker ook uit voor bloed in de diarree. Je hond heeft dan mogelijk een infectie opgelopen, doorgaans schrijft de dierenarts dan medicijnen voor.

7) Als je hond ook veel braakt, moet je uitkijken voor uitdroging. Zeker als je huisdier zich dan nog eens slaperig en sloom gedraagt. De dierenarts zal uitmaken wat de juiste genezingsmethode is.

8) Als je hond er slecht aan toe is, geef hem dan niet te veel drinkwater in een keer. Omdat hij dorst heeft, zal hij gretig van het water drinken maar daardoor kan hij ook weer braakneigingen krijgen.

9) Algemeen advies: hou je hond bij diarree nauwlettend in de gaten en kijk hoe de toestand evolueert. Bij de alarmsignalen moet je niet twijfelen om een dierenarts in te schakelen.

Toegevoegd na 57 seconden:
http://www.hondennieuws.com/nieuws--Wat_te_doen_als_uw_hond_diarree_heeft----.html

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.hondennieuws.com/nieuws--Wat_te_doen_als_uw_hond_diarree_heeft----.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt he. heb er verl aan gehad groetjes patty

Andere antwoorden (5)

een halve tablet norrit kan helpen. eten geeft niets als ze dat niet doet, wel opletten dat ze genoeg water blijft drinken en morgen direct naar de dierenarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat de hond eerst een dag vasten. Geef daarna waterrijst (gekookt) en gebruik het afgegoten water na afkoeling als drinkwater. Geef eventueel gekookte kip als aanvulling.
Als het na een dag of drie niet gestopt is, moet je naar de dierenarts, omdat het dan mogelijk meer is dan een gewennings-diarree.

Je kunt ook tezelfdertijd een aantal norit-tabletten geven. Kan geen kwaad.
Ivana
11 jaar geleden
Ik wil je niet bang maken maar ze kan in Kroatië alle mogelijke ziektes hebben opgelopen! Je kunt het beste NU meteen een dienstdoende dierenarts bellen voordat het te laat is!!! Heel veel sterkte. Groet vlindertje98

Toegevoegd na 2 uur:
Het is heel belangrijk om eerst de oorzaak te weten voordat je van alles uit gaat testen zeker bij een hond uit het buitenland,snap daarom niks van al die duimpjes naar beneden! !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Ik vind de verwijzing naar de dierenarts het enige goede antwoord en snap die minnen dan ook totaal niet. Op GV moet je niet speculeren wat een hondje mankeert, daar zijn dierenartsen voor en daar moet pattyhappy zo snel mogelijk heen om te zorgen dat niet alleen patty happy blijft, maar ook het hondje niet overlijdt door uitdroging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel Paulus, begon al "bijna" te twijfelen aan mezelf!
Hartelijke groet vlindertje
Ivana
11 jaar geleden
Omdat de eerste dagen goed waren, heeft ze waarschijnlijk geen ziekte meegenomen. Het kan heel goed zijn dat het aangeboden voer te vet, te veel, te anders is voor haar darmen. De ingevoerde honden zijn vaak weinig gewend en zeker geen uitstekend voer zoals wij dat voorschotelen.
Een dag vasten kan dus geen kwaad en als ze al niet heeft willen eten gedurende een dag, is het recept met rijst en kip een goed begin. Als ze gezond en tierig was bij aankomst en daarna pas diarree kreeg, kan even wachten absoluut geen kwaad. Ik gaf geen min, maar met gezond verstand kan je best zelf iets oplossen. Drie dagen is de restrictie die ik daarbij aangeef.
Gekookte witte rijst met gekookte kip mengen en kooknat van de rijst eroverheen gieten.
Als het niet overgaat: een bezoekje aan de dierenarts brengen, die weten precies wat je kunt doen.
Als de diarree over is gegaan moet je de hond droge crocante brokken als voer geven. Al het andere spul gaan ze weer van aan de dunne. Dus geen zachte brokken of dinerspul.
Mijn hond (asielhond) is ook erg gevoelig op haar darmpjes en ze krijgt enkel een goed merk droge crocante brokken. Gaat prima hiermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is een dag vasten,alleen water moet beschikbaar blijven.
De dag na het vasten 3 a 4 keer verdeeld over de dag de helft van het voer geven,als dit goed blijft gaan dan kun je op de derde dag weer gewoon voeren.

Houdt het wel bij één soort brokken want steeds verschillende brokken geeft juist diarree.

Is het na dag twee nog niet over of wil je hond dan nog niet eten,dan even langs je dierenarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou ook kunnen vragen of je alvast een paar tabletten Finidiar mag halen,maar weeg dan wel eerst je hond want dit gaat naar gewicht.