Sinds kort hebben we een halsbandparkiet gekocht is het handig om er nog 1 bij te kopen ?

hij is 1 jaar oud, is het mogelijk om er nog 1 bij te hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat kan wel

Maar dam zal degene die u nu heeft
Minder tam worden !

En het is beter om in het begin de vogels apart te houden in verschillende kooien

Anders is het mogelijk dat Ze mekaar aanvallen

Vraag ook aan dieren winkel waar u de nieuwe vogel koopt of het mogelijk is om te ruilen als ze mekaar echt niet kunnen uitstaan

Want halsband parkieten

Kunnen mekaar heel gemeen behandelen

Mogen ze mekaar dan word het een paartje voor het leven want het zijn zeer monogame vogels

Toegevoegd na 29 minuten:
Dat word een beetje lastig omdat aan het uiterlijk pas op drie jarige leeftijd bij mannetjes een gekleurde band rond hun nek krijgen
En vrouwtjes poppen dus niet

Maar u kan onderaan de buik voelen boven het poep gaatje dus

Daar zitten de heup botjes en bij vrouwtjes is die opening breder dan bij mannetjes

Wel lastig omdat als ze niet mee werken flink kunnen bijten

Oja niet iedere vogel kenner is het hier mee eens maar ik die al 10 jaar niet anders en inheb me eigen nog niet vergist