mijn konijn slaat tegen mijn handen als ik hem op wil pakken wat kan ik daar tegen doen?

mijn mannetjes konijn is heel dominant als ik zijn water wil pakken of wil oppakken gaat hij tegen me handen slaan en af en toe ook bijten wat ken ik daar tegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je met je handen in zijn kooi moet dan kun je hem eerst afleiden met iets lekkers, een stukje droog brood of zo. Wil je hem oppakken, laat hem dan eerst zelf uit zijn kooi gaan en pak hem dan pas op. De meeste konijnen houden er trouwens helemaal niet van om opgepakt te worden.

Wat je konijn aan gedrag toont is behalve agressie ook dat vrij slim is en toont dominant gedrag doordat jij op ZIJN territorium komt. Ook kan hij zich overrompeld voelen als hij niet tevoren ziet wat er op hem afkomt; konijnen zijn verziend! Ongeveer binnen halve meter zien ze alles enorm wazig ... Probeer dit eens zodra hij agressief neigt te worden (bv oren naar achteren of al plat in de nek) en duw zijn hoofd zacht maar vastberaden richting de grond. Op die manier boots je de natuur na en ben jij "de het dominantste konijn" voor even;) Herhaal dit iedere keer zodra je de eerste tekenen weer ziet. Verder zal een castratie ook meestal helpen om zijn gedrag wat te "temperen". Ook is het optillen van een konijn een vaardigheid die je jezelf kan aanleren om dit zo diervriendelijk mogelijk te doen, want veel nijntjes houden niet van getild worden.. Heb even wat beeldmateriaal gezocht voor je, wellicht heb je er iets aan? http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konijn-optillen.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100