Kunnen kuikens veilig opgroeien tussen andere kippen?

Mijn broedse kip zit gewoon tussen de andere kippen op 10 eieren. Als de kuikens uitkomen kan ik de kloek met kuikens gewoon tussen de andere kippen op laten groeien, of worden de kuikens door de andere kippen doodgepikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (5)

Ja hoor, dat moet geen problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet ze wel in de gaten houden zeker als de haan er ook nog bij zit die wil wel eens jaloers worden als er een jong haantje tussen zit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal niet, maar soms gebeurt het weleens. Gewoon de natuur z'n gang laten gaan. In de natuur geldt altijd de wet van de sterkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de moeder erbij is zal geen enkele kip of haan het wagen in de buurt te komen, dat kan dus wel. Behalve misschien als de ruimte waar ze zitten echt veel te klein is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook een kloek (moederkip) heeft sterke moedergevoelens,en zal haar kuikens dan ook fel verdedigen tegen alles wat de kuikens zou kunnen aanvallen,maar zoals altijd in de natuur (ter bescherming van de soort) is dat ook goed geregeld en zullen de andere kippen uitzonderingen daargelaten de kuikens niets doen.