'De meeste hooiwagens zijn omnivoor in de ruimst mogelijke zin; ze eten zowel dode plantendelen als aas, en ook levende planten en levende prooien worden gegeten. Het belangrijkste voedsel bestaat uit insecten en andere kleine dieren, waarbij ook kannibalisme voorkomt.'

Grote kans dus dat er iets eetbaars in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het wel aannemelijk is dat er iets eetbaars in de buurt is want de hooiwagen leeft nog, vind ik dit niet zo'n goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag je vinden, maar volgens mij heb ik ook aangegeven waaruit zijn menu bestaat.
In een badkamer zitten in randjes vaak microscopisch kleine schimmeltjes die worden weer gegeten door kleine mijten (de kleinste zijn 0,1 mm) en ook al is dat alles met het blote oog niet of nauwelijks zichtbaar; langpoten kunnen daar van leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is geen hooiwagen, maar een trilspin.
hij heet zo omdat hij bij gevaar heel snel gaat trillen, en op die manier wazig wordt voor een aanvaller.
hij eet kleine insectjes, andere trilspinnen, en zelfs grotere spinnen.
ze kunnen lang zonder eten, maar dan zie je ze steeds "doorzichtiger" worden.
Rieneke1