Mijn aquarium is wazig! Hoe komt dat?

Heb de oude bodem weggegooid vanwege slakken invasie! :/ Dus ik dacht deze keer maar zand proberen. Alleen zand, niks anders dus. Heb de zand helemaal schoon gemaakt. De hele tank was ook mooi gewassen met alleen water en die spullen die erinzaten zijn ook allemaal schoongemaakt. Alles is schoon maar de water is wazig. Het zit er uit alsof er rook in het water zit. Het is mistig en er zitten vissen in!!! De vissen zaten hele dag in een emmer dus ik kon ze niet langer daar houden want de water in het emmer was heel koud geworden. Nu ik vraag me af of dat wel kwaad kan doen tegen de vissen. Als ik de pomp aanzet dan zie ik echt gewoon wolken bewegen in het water. Is het gewoon stof van het zand? Graag snel antwoord aub. Ben nu pas klaar...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Het zijn de fijne deeltjes van het zand. Geen zorgen, morgen ochtend is het gezakt en is hè aquarium weer helder. Voor je.vissen man het geen. Kwaad. Wat wel slecht voor.je.vissen is , is de temperatuur wisseling, maar dat vroeg je niet :)

Geen.zorgen.dus! (sorry voor alle punten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou ik wel doen ja! Behalve het water filteren zorgt deze ook voor zuurstof. je hebt het water ververst dus wat extra.zuurstof kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, waar je wel op moet letten is dat je een klein stukje oud water van t aquarium laat liggen of in een emmertje schenkt waarin je de vissen laat zwemmen totdat je t water heb ververst van t aquarium.. het is moeilijk om te wennen voor de vissen als ze een hele verse/schone water krijgen waarin ze moeten zwemmen, ze kunnen er zelfs dood aan gaan, maar daar gaan we nu op dit moment er niet van uit..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad naamloosm :)
Als je er iets van een kalk steen in hebt liggen kan dit het wel zijn. Maar anders is het denk ik gewoon heel erg Fijn zand. Dus eigenlijk denk ik niet dat het echt kwaad kan voor je vissen. Als je het echt niet vertrouwd kan je ook van die steentjes bij een speciaal zaak halen. Oh en je haalt de en het nogal door elkaar. Het is de emmer en het water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke. Verder is bet wel redelijk goed.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en het zand