hoe kan ik zien dat mijn dalmatian mollys gepaard hebben

heb 3 dalmation mollys vissen nu vraag ik me af hoe kun je zien dat ze paren heb er 2 hele tijd om elkaar heen zien draaien en soort happen naar elkaar maar is dit vechten of ni

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het is vrij lastig om dat te zien vrij lastig te zien bij een dalmation molly vanwege hun zwart witte kleur maar bij de "anus" van de vis ontstaat een zwart stipje die bijna dagelijks groter word.

Maar als een vrouwelijke molly bij een mannetje is geweest dan kun je er van uit gaan dat ze zwanger is, deze vissen paren veel en makkelijk.

Een kenner kan wel zien of het om vrouwtjes of mannetjes gaan. Als jij 2 mannen en 1 vrouw hebt dan kan hem maar zo zijn dat de mannen vechten om je vrouwtje.

Hoe een vrouwtje te herkennen: Direct onder de staartvin van een molly zit een vinnetje. Heeft dit vinnetje een waaiervorm dan gaat het om een vrouwtje.

Hoe een mannetje te herkennen: Direct onder de staartvin van een molly zit een vinnetje. Lijkt dit vinnetje op een "streepje" dan is het een mannetje.

Het duurt ongeveer 28 dagen voor je jonge visjes kunt verwachten. Doe de vis vanwege stress gevaar liever niet in een kweekbakje.

Veel planten en "beeldjes" met kleine verstopplekjes vergroten de overlevingskans van je baby visjes. Maar in een aquarium worden ze vaak opgegeten door de andere vissen (zelfs door de ouders)

Succes!

Ps: als je vragen hebt stel ze gerust.

Toegevoegd na 1 minuut:
**sorry voor de rare typefouten en zinsopbouw hier en daar**