Hoeveel kost een kitten die zo'n 1 jaar is in een asiel?

Of hebben ze daar geen kittens? (zal wel)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
ronron1212
11 jaar geleden
Zijn geen kittens meer dan.

Het beste antwoord

Dat verschilt per asiel. Bel je eigen asiel even en vraag naar de tarieven of kijk op hun website. Ik kan je wel vertellen wat mijn kittens gekost hebben.

Per stuk €90 euro.
Dit is wat ik er voor kreeg

Castratie: €55
Ontvlooien/ontwormen: €20
chippen: €35
inentingen:€ 30

+ alle ziektes die binnen een maand openbaren zijn voor kosten asiel (ook wormpjes, vlooien, vallen hier onder)

+ de garantie dat als blijkt dat de kat (later) ziek is en het blijkt dat hij dit altijd al was ik het aankoopbedrag terug krijg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat verschilt een beetje per asiel, maar gemiddeld zal je rond de 80 à 100 euro kwijt zijn. Lijkt duur, maar voor dat geld is (of wordt) de kat ook nog eens gesteriliseerd of gecastreerd, geënt en meestal ook ontvlooid. En het is nu weer volop kittenseizoen -helaas zou ik bijna zeggen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad @tacuma : helaas !
Deze zijn in de meeste gevallen gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In n asiel zijn ze nooit gratis... Op marktplaats wel maar dan weet je meestal niet wat je in huis haalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vriendin van mij heeft een kat in een asiel gratis op kunnen halen, en als deze thuis bezorgt moest worden werd er €25,- in rekening gebracht voor de ambulance kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in de randstad zijn katten uit een asiel nooit gratis ! de laatste informatie die ik heb : een gewone kat (niet piep-jong -kitten- en niet een oude kat) kost 80!euro...!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn dan ook vaak gesteriliseerd enzo krol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duur? Je krijgt er een dier voor dat al geënt en gecastreerd of gesteriliseerd is: die kosten ben je zelf al ruimschoots kwijt als je je eigen kat laat 'helpen' bij de dierenarts... En verantwoorde baasjes laten dat doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@tacuma : het blijft een belachelijk groot bedrag voor een heleboel mensen (minimum- of nog lagere inkomens), die ook graag een huisdier zouden verzorgen.
in engeland hebben ze een paar jaar geleden een nieuw systeem bedacht: iedereen met een minimum-inkomen mag gratis een hond/kat uit het asiel komen halen en de medische kosten worden door de overheid (plaatselijke of anders - weet ik niet meer) betaald... dus die zorg/angst heb je dan niet, gelukkig !
je hebt overigens gelijk, dat de aanschafkosten in verhouding tot de medische die je al opsomde absoluut niet te of erg hoog zijn, dat is het punt niet !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is juist goedkoop, mijn kitten koste 90 euro. Dit kreeg ik er voor: Castratie: €55
Ontvlooien/ontwormen: €20
chippen: €35
inentingen:€ 30
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, @niels, maar zoals gezegd, het gaat niet om de verhouding aankoopprijs/medische kosten .
het gaat er om : wat zit er in je portemonnee en is het daarvan afhankelijk of je wel of niet een huisdier mag aanschaffen !?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in zeker zin wel ja. je moet een dier zekerheid kunnen bieden. ze worden weleens ziek en hebben mi recht op medische hulp. wat nu als net je koelkast het heeft begeven en je geen geld hebt voor een dierarts? moet je op marktplaats een kijken wat er elk jaar weer tussen staat aan kittens die duidelijk niesziekte hebben?
ze zijn gratis dus impulsaanschaf is snel gedaan.
mensen die niet veel te makken hebben kunnen zo'n kitten ophalen, maar dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus, wat gaan die mensen dan doen als hun kat ziek wordt? De nek omdraaien omdat ze nog niet eens een consult kunnen betalen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, @pelle natuurlijk niet, maar is het niet ontzettend onterecht dat mensen die geen of heel weinig geld hebben, dus geen huisdier (kat/hond) mogen hebben ? zou daar dan niet een oplossing voor gevonden moeten worden.? @eucalypje
"in zeker zin wel ja. je moet een dier zekerheid kunnen bieden. ze worden weleens ziek en hebben mi recht op medische hulp. wat nu als net je koelkast het heeft begeven en je geen geld hebt voor een dierarts?" ja, ik weet wat je bedoelt, maar alweer: zou daar dan niet een oplossing voor gevonden moeten worden ? ik had een vraag hierover gesteld, maar kennelijk verkeerde bewoordingen dus verwijderd, helaas ! 8 punten weg ! dure grap, weer !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus, het is zo eenvoudig om in deze tijd van het jaar een gratis kitten te krijgen dus ik vind het niet ter zake doen. Het valt mij juist tegen hoeveel mensen met een laag inkomen juist meerdere huisdieren hebben. Verder zijn er goedkopere mogelijkheden dat een kat uit het asiel. Nee ik vind niet dat daar een oplossing voor gevonden moet worden, die mensen worden al geholpen met extra's her en der zodat ze eens een keer een wasmachine kunnen kopen en eten hebben. Soms moet je misschien accepteren dat een beestje niet de oplossing is of wachten tot je er één gratis kan krijgen of vaker naar de kinderboerderij fietsen. Straks moeten die mensen ook nog op vakantie en een auto en weet ik veel nog wat meer. Er zijn grenzen jodokus en nogmaals ze kunnen ook het eten en de dierenarts niet betalen. Jammer dat je vraag verwijderd is maar het zal wel een meningsvraag zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gratis kitten ? hoe, waar
wat zijn de goedkopere mogelijkheden dan een kat uit het asiel ?
@pelle ik heb je reactie met stijgende verbazing gelezen... hieruit blijkt dat je over de materie te weinig weet/alles over een kam scheert/vanuit de comfortabele positie van een werknemer (normaal inkomen hebbend) redeneert...! v.w.b. de vraag :
ja, niet goed genoeg verwoord ongetwijfeld en ik vind het ook zo grappig: ik zie hier zoveel meningen/discussies en die mogen niet ... hahaha ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus, ik hoor vaak genoeg van kennissen enzo dat ze een nestje hebben. Die vragen aan buren, vrienden en familie of ze een kitten willen, soms tegen de kosten van de vaccinaties enzo maar moet dan werkelijk altijd alles gratis zijn? Waarom zou ik niets of weinig van de materie weten? Ik weet er juist heel veel van en ik weet ook waar de knelpunten zitten en die zitten vooral in de armoedeval. Je kunt die groep wel blijven subsidiëren maar de groep erboven is veel en veel slechter af dan de groep waar jij het over hebt. En de groep waar jij het over hebt zal steeds minder moeite doen om er uit te komen want dan vallen ze heel hard in die armoedeval. Verder: leg mij nu eens uit waarom alles maar gesubsidieerd moet worden want dat wil jij graag. Verder: leg uit waarom je dit moet doen met het oog op de armoedeval en leg uit wat die mensen moeten doen als hun kat ziek wordt. Verder: wat is er mis met een ratje als je geen kat kunt betalen? Ik kan ook geen paard betalen en ik ga daar dus ook niet moeilijk over doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het, in grote lijnen, eens met pelle. Ik ben werkzoekende. Aan de andere kant: ik had al een aantal dieren voor ik werkeloos werd. Echter kan ik 100% zeker zijn dat ik naar de dierenarts kan als dat eventueel nodig is. Een aanschaf van een dier brengt verplichtingen mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@niels, ik heb @pelle een pb gestuurd omdat het wat persoonlijk werd wat mij betreft. heb geen zin omdat hier uit de doeken te doen.
in het kort
jij bent jong, bent hoeveel jaar werkzoekende geweest?
hebt toch kennelijk genoeg inkomen voor vervelende/ onverwachte kosten... gelukkig maar !
bij mij ligt het allemaal iets anders, niet fijn, wel waar ! en zoals ik, zijn er meer dan je denkt, maar je hoort ze niet... ik heb ook zitten twijfelen op ik op @pelle's assertieve uitdaging zou ingaan, heb het dus toch gedaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus, ik wil nog wel prive reageren maar daar heb ik wat meer tijd voor nodig. Ik vind het vervelend dat je mijn mening telkens zo aan de kant schuift en het nu ook weer assertief noemt. Ik ben niet zo'n voorstander van alles maar subsidiëren, dat is duidelijk, verder werkt het alleen maar nog meer pups en kittens in de hand en ik denk liever aan de dieren dan aan de mensen. Ook vind ik dat het gratis weggeven van dieren over het algemeen er voor zorgt dat mensen zonder al te veel nadenken (weer) een dier nemen. Vervolgens kunnen ze dan weer niet (meer) werken omdat er hond/kat thuis zit.
een kat uit een asiel is niet/nooit gratis, tenzij je verhuist naar engeland of de u.s.a.! ... in nederland wordt er geld voor gevraagd.
voor een gewone kat (niet jong/niet oud) ca. 80,= euro
als je een kitten zoekt, betaal je meer !
een kat van 1 jaar is geen kitten !

en inderdaad, het is zomer, dus er zullen vast wel kittens zijn, maar die zijn dus véél jonger dan 1 jaar !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
loginabcde
11 jaar geleden
kitten kost in ijmuiden €100 en volwassen kat €80
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat verbaast me niets, maar 100 euro voor een kitten vind ik een hoop geld, dat wel !
@loginabcde : weet je toevallig ook wat een oude kat +6 (?) kost ?
loginabcde
11 jaar geleden
dat is €80
loginabcde
11 jaar geleden
overigens is het via Marktplaats nog knap lastig om een huis tuin en keuken kitten af te halen onder dat bedrag. Het verbaast me dat kittens voor gemiddeld €75-100 aangeboden worden en er vervolgens over heen geboden word, dat terwijl je er helemaal niks voor terug krijgt want vaak zijn de kittens niet eens ontwormt en je niks van een medische achtergrond weet + dat je nog maar moet afwachten hoe de kitten is opgevoed en gesocialiseerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies, als je het kunt betalen, dan is het heel verstandig om een kat/poes uit het asiel te halen, bijvoorkeur een volwassen dier !
sowieso gezond, en alle injecties/ontwormingen gehad, gechipt en gecastreerd !