Wanneer gaat mijn goudvis eten?

Ik heb sinds gisteren 4 goudvisjes, 2 zwarten en 2 rooien. Ik heb ze deze ochtend eten gegeven. Ik wilde voorzichtig beginnen. 1,5 snufje vlokken wat tussen mijn duim en wijsvinger kon. Maar verrek, ze hebben er niets van gegeten volgens mij. Ik heb nu 20 minuten gewacht en het eten verdwijnt, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat mijn filter's werk is. Dus kan iemand me helpen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Goudvissen kunnen makkelijk 1 week en langer zonder eten, je moet je dus nog niet ongerust maken.
Je vissen hebben al een heel verleden achter de rug : van de kweker naar de invoerder, dan de winkelier, tenslotte bij jou...steeds kregen ze een verschil in temperatuur, zuurgraad en hardheid te verwerken, hun slijmhuid is door het overscheppen beschadigd; ze zijn eigenlijk aan het bekomen van een lang avontuur, geen wonder dat ze nog geen honger hebben.
Op het ogenblik verkennen ze volop de nieuwe situatie, de stress die ze onophoudelijk hadden, verdwijnt nu langzaam, je zult zien dat ze al gauw beginnen te eten.
Wees op uw hoede voor droogvoer, een teveel ervan kan zorgen dat ze lucht inhappen zodat hun zwemblaas het moeilijk krijgt , droogvoer verontreinigt ook snel het water.
Geef ze de komende week eens levende muggenlarven ( mag ook diepvries zijn ), wedden dat ze die in no time naar binnen werken ?
Z512099