mijn kitten van 8 weken klimt steeds in mijn kleren??

mijn kitten van nu bijna 9 weken... klimt steeds via mijn broek omhoog om bij me op schoot te kunnen komen... ik kan haar er steeds vanaf halen en terug op de grond zetten maar ze blijft het maar doen... weet iemand misschien hoe ik dat het beste kan afleren??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zet je het beestje steeds terug? Het is lekker warm en geborgen bij jou op schoot en dat is precies wat zo'n jong katje nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hij wil alleen een knuffel en een aai!
als je ziet dat ie dat wil , pak hem op voordat ie gaat klimmen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees blij dat ie t doet .... hij wil bij je zijn .....
Bij ons thuis zijn we blij met schootpoezen .....

Het beste antwoord

hier is niet heel veel aan te doen.
de vorige antwoorden gaven al aan oppakken en op de grond zetten, of voordat ze begint met klimmen oppakken en op de grond zetten...
een vriendin van mij had een eigen kitten (kitten uit eigen nest - toch weer anders) die dit van af het begin deed als ze in de keuken met het katten-eten bezig was, alle poezen/ katten zaten op de grond behalve het kitten en ze heeft het hem nooit kunnen afleren...
toen de kater groter werd deed hij het niet meer, maar ik het een grote kater ook niet zo gauw doen natuurlijk...
ik hoop dat jouw kitten het afleert, het is trouwens ook afhankelijk of het kitten je pijn doet met de nageltjes op je huid... ! dan reageer je heftiger en het kitten heeft het ook eerder door dat het niet zo'n goede actie is ...!

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het deed me soms inderdaad echt pijn.. ze deed het bij me spijkerbroek maar ook als ik me pyama aan had en ze heeft flink scherpe nageltjes ..zet haar er steeds weer vanaf.. het kost weel gedult en tijd.. maar ze doet het wel minder ze staat nu bij me voet en gaat ze mauwen.. heel af en toe klimt zo nog.. maar het word al minder

Andere antwoorden (3)

je doet het precies goed, geef het wat tijd en het gaat vanzelf wel over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat op de grond zetten is inderdaad goed om te doen.

Maar beter is nog dat je haar aanleert om door middel van geluidjes te maken of door te tikken of te kloppen op de bank om haar te lokken haar op schoot te krijgen, zodat ze dat niet gaat asocieren met "als ik op schoot klim, dan word ik er weer af gehaald" en ook weet dat het gewoon mag. En dat ze welkom is bij jou en zich vertrouwd voelt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik jouw was zouw ik hem tegenhouden voor die het kan doen en dan zelf oppakken naa een tijdje denkt ie dan dat jij hem op pakt en hij alleen naar jouw hoeft toe te lopen