Hoe kan het dat de meeste honden zo'n goede conditie hebben?

Mijn honden worden tweemaal per dag uitgelaten, gewoon lopen in het bos
voor de rest doen ze niet bijzonder veel, beetje thuis liggen. Hoe kan het qua rennen toch langer dan ik uithoudt? terwijl ik 3 keer per week sport

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2x maar???? of 2x in het bos??

Het beste antwoord

Honden zijn, als afstammelingen van de wolf, erop gebouwd om zeer landurig te kunnen draven. Is voor ons mensen wandelen de minst inspannende manier van voortbewegen, voor honden is dat een ontspannen drafje.

Daarbij komt, dat, als jij tweemaal per dag een wandeling door het bos maakt, zij de afstand die jij aflegt, zo'n 3 tot 5 keer afleggen, en daarbij ook nog achteloos aan intervaltraing doen - sprintje, stoppen en omkeren, snuffelen, stukje spoor volgen, sprintje want baasje roept, even om baasje heendansen, sprintje, nog even terug naar het spoor van daarnet, sprint achter de baas aan die is doorgelopen, kriebel over de bol halen, sprintje vooruit, gooit ze een tak? felle sprint - in de remmen, stok oppakken en race terug, gooi je hem nog eens? enz....

Een half uurtje met je meejoggen is een zeer relaxd rondje-om voor je honden!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Zeer gaaf antwoord. +1
Ik zie mezelf lopen. Als ik het na 10 km gehad heb, begint mijn hond er pas lol in te krijgen!
Om mezelf te troosten bedenk ik altijd dat ze twee maal zoveel 'benen' heeft als ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi hè! Alleen liever met een bal gooien en niet met stokken (kan gevaarlijk zijn voor de hond, volgens de dierenarts)
Ivana
14 jaar geleden
Bij stokken gooien gaat het om het inspringen en de snelheid van de hond. Als je je hond kent, weet je precies hoe ver je kan gaan met stokken.
Van een tennisbal slijten de tanden, omdat al het zand tussen de buitenhaartjes van de bal gaat zitten en dan de tanden afschuurt.
Een jachthond (ik bedoel een hond waar echt mee gejaagd wordt) mag nooit met stokken en ballen spelen. Dan wordt hij hard in de mond. Zo heeft iedere hond een gebruiksaanwijzijng.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plusje van mij :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx

Andere antwoorden (1)

Bij dieren is dat de conditie dus heel anders geinstaleerd dan mensen...
De longen van dieren zijn kleiner dan mensen. Daar vandaan kunnen ze 2 keer zo snel adem halen...