Hoe kan het dat de meeste honden zo'n goede conditie hebben?

Mijn honden worden tweemaal per dag uitgelaten, gewoon lopen in het bos
voor de rest doen ze niet bijzonder veel, beetje thuis liggen. Hoe kan het qua rennen toch langer dan ik uithoudt? terwijl ik 3 keer per week sport

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Honden zijn, als afstammelingen van de wolf, erop gebouwd om zeer landurig te kunnen draven. Is voor ons mensen wandelen de minst inspannende manier van voortbewegen, voor honden is dat een ontspannen drafje. Daarbij komt, dat, als jij tweemaal per dag een wandeling door het bos maakt, zij de afstand die jij aflegt, zo'n 3 tot 5 keer afleggen, en daarbij ook nog achteloos aan intervaltraing doen - sprintje, stoppen en omkeren, snuffelen, stukje spoor volgen, sprintje want baasje roept, even om baasje heendansen, sprintje, nog even terug naar het spoor van daarnet, sprint achter de baas aan die is doorgelopen, kriebel over de bol halen, sprintje vooruit, gooit ze een tak? felle sprint - in de remmen, stok oppakken en race terug, gooi je hem nog eens? enz.... Een half uurtje met je meejoggen is een zeer relaxd rondje-om voor je honden!!!

Bij dieren is dat de conditie dus heel anders geinstaleerd dan mensen... De longen van dieren zijn kleiner dan mensen. Daar vandaan kunnen ze 2 keer zo snel adem halen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100