kunnen er andere vissen of diertjes bij een geelbuikschildpad?

ik heb geelbuikschildpadden en vind het een beetje saai maar ik weet niet wat er bij kan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (3)

een ander geelbuikschildpad ..
visjes en of andere beestjes worden namelijk opgegeten door de schildpad..
soortgenoten worden niet gegeten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geel-buik(=wang)schildpadden zijn in de natuur aaseters, eigenlijk alleseters.
Zoals de meeste waterschildpadden zijn het GEEN ROOFDIEREN die in staat zijn vissen en andere snelle dieren te grijpen, hooguit bij toeval.
Dat betekent dat als je visjes bij je schildpadden houdt er een hele grote kans bestaat dat dat goed gaat.
ECHTER: Als de bak te klein is en de vissen kunnen af en toe niet wegkruipen er toch een kans bestaat dat er één te pakken genomen wordt.
Ook vissen die door ons gefokt zijn met lange sluierstaarten zijn dus niet geschikt om met waterschildpadden samen gehouden te worden domweg omdat ze niet snel genoeg zijn.
Een vis die ziek/gewond is wordt uiteindelijk opgegeten, net als in de natuur.
In het begin zullen waterschildpadden moeite doen om de vissen te pakken te krijgen. Na enige uren geven ze het op en leven vreedzaam naast de vissen.
Andere dieren voor in een aquarium kunnen NIET samen met schildpadden.
Dus geen kreeftjes, kikkers, garnalen enz.
Dit wordt duur schildpaddenvoer, overigens wel het beste!!
Dus als de afmeting van je bak het toelaat kun je het eerst proberen met bijvoorbeeld enkele Chinese danio's (Tanichthys albonubes)
En ja, hongerige schildpadden zullen fanatieker jacht maken op mogelijke prooi, dus zorg dat ze goed doorvoed zijn.
Wellicht ten overvloede: de droogvoerpellets en gedroogde insectjes, in de dierenwinkel te koop zijn absoluut onvoldoende en alleen maar goed voor de portemonnee van de winkelier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor je laatste drie regels!
je kan het proberen met de grotere cichlide soorten maar is geen garantie dat de schildpad ze met rust laat