Wat voor soort slak is dit?

Ik heb onlangs een paar agaatslakjes gekocht bij de dierenwinkel. Ze konden me alleen niet vertellen wat voor soort dit precies is. Ik vermoed zelf dat het de Achatina Fulica is, omdat deze toch het meest voorkomt, en toch niet erg makkelijk verkopen omdat ze enorm veel eitjes voortbrengen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ps. Let niet op de bak. Dit is hun bakje van de dierenarts, en moet het grote terrarium (80x40x40) nog schoonmaken, maar vond het vandaag daar wat te laat voor worden. Ook is het bakje te nat, maar morgenvroeg hebben ze weer een normale vochtigheid

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is nu nog niet te zeggen.
Maar wat slecht van de dierenwinkel. Je koopt toch ook niet een vogel zonder te weten welke soort het is?
Of het nu een parkiet of een papegaai is, dat is wel even een verschil.
(al kun je deze slakken bijna allemaal het zelfde houden, heb ze ook gehad)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze worden verkocht als voederdieren, en er is maar 1 dame die verstand heeft van slakken, en die was destijds niet aanwezig, vandaar.

Het beste antwoord

Achatina fulica.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je hebt dus zelf gelijk. Als je van de eitjes of kleintjes ervan afwil zoek iemand met waterschildpadden of een Blauwtongskink. Ze zijn er dol op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe weet je dat zo zeker??
Omdat die vaak als voedseldier gebruikt wordt?
Want daarop kun je de soort niet bepalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf Achatina fulica en weet hoe de kleintjes eruit zien. En ja, ik gebruik ze als voedseldieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ze gekocht om groter te laten worden, en aan de wateragame en schildpadden te voeren. Ik wou er zelf een paar houden, maar heb inmiddels al volwassen exemplaren gevonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ouders heb ik al jaren. Het zijn leuke dieren om te houden. Ze eten hun voer zelfs als ze op je hand zitten. Om de zoveel tijd laat ik er ook een paar volwassen worden.
Voor mijn schildpadden laat ik ze ca. een halve tot een centimeter groot worden. Het is een echte tractatie voor en bovendien erg rijk aan vitaminen en calcium.
Trouwens je kleintjes zitten er goed bij. De bak voldoet aan albhun behoeften.
Voor zowel groot als klein moet er wel altijd zo'n schelp inzitten. Kom even niet op de naam. Die hangen ze ook in vogel (kanarie)kooien.
Veel plezier met je diertjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb heel veel soorten zelf, heb de A. Fulica (ook de white jade variant) Archachatina Marginata var. Suturalis (mijn favoriete), A. Immaculata (Immaculata en Panthera) en nog een paar soorten. Ik ben erg dol op agaatslakken. Zo'n schelp heet trouwens Sepia, heb ik een hele voorraad van. Heb ook nog extra losse calciumcarbonaat, en legkorrels. Worden ze groot en sterk van. Voor de wateragame wil ik de slakken toch zeker wel 4 cm hebben, en voor de schildpadden ook ongeveer.

Andere antwoorden (1)

Het is in dit stadium bijna onmogelijk om een juiste benaming te geven
Als ze ouder zijn wordt het makkelijker. De dierenwinkel daarentegen heeft de ouders misschien nog en die zijn wel te determineren. Probeer een fotootje te regelen bij de dierenzaak en ga dan verder (laten) zoeken.