De hond van de buren komt regelmatig zijn behoefte doen (poepen) in onze voortuin. Weet er iemand wat we hiertegen kunnen doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

zoals er sta met buren er over praten dat je niet prettig vind, anders een doosje mottenballen kopen wat balletjes fijn maken en af en toe langs je tuin strooien dan komt de hond niet meer dat is zeker in je tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan loopt de hond los, mag dat wel? Hier mag dat niet in de woonwijk.

Gewoon een keer rustig naar de buren toe en uitleggen dat je het vervelend vindt dat hun hond in jouw tuin poept en of ze de hond niet meer los willen laten lopen of (als jij dat goed vindt) dat ze het anders achteraf opruimen.

Dat is stap 1, als ze niet willen of het niet doen wordt het lastiger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Praten met je buren, vertellen wat voor last je hiervan ondervindt en vragen of zij dit op willen lossen, doen ze dit, dan ben je van het probleem af, doen ze dit niet, foto's nemen en hiermee naar de politie of woningbouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een zakje doen en bij de buren door de brievenbus. Een probaat middel om het af te leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Zo start je echt een oorlog......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou nog willen adviseren om het zakje mooi in te pakken in een kleurrijk papiertje en er een mooie strik om te doen. Verrassing!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de drol ook in de tuin van de buurman gooien...
Zelf heb ik een klein stukje moestuin binnen mijn eigen tuin aangelegd. Dit stukje grond werd al snel als buurt kattenbak gebruikt. Maar sinds ik een ultrasone honden/katten verjager heb neergezet, is er geen kat meer in de tuin geweest!
Zet het flitslicht uit in de voortuin, dan valt ie bijna niet op.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk laten je buren de hond te laat uit, waardoor die meteen buiten zijn behoefte gaat doen.

een hond moet aangelijnd en poep opgeruimd in mijn woonplaats. Je kan vragen dat je buren het opruimen en duidelijk je ergernis laten horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga met de buren er over praten of plaats een laag hek om je voortuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Zo bewaart men de vrede.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jah dat is waar beter dan ruzie is dit wel een handige optie
Je moet absoluut het verzoek doen dat de hond fatsoenlijk wordt uitgelaten en niet losloopt en daardoor zijn behoefte gaat doen. Hondeneigenaren zijn gebonden aan regels en het is dus niet toegestaan om de hond te laten poepen in andermans tuin.

In mijn bron zie je hoe de gemeente Wierden de regels voor honden benoemd. Ik weet niet of dit APV's zijn, maar ik zou in ieder geval op de website van de gemeente uitzoeken of zij hier iets over melden.

Daarna kun je dan naar je buren gaan en het gesprek aangaan. Probeer dit op een vriendelijke toon te doen en maak liefst aantoonbaar dat er ontlasting van hun hond in jullie tuin ligt.

Als de buren hun schouders ophalen, kun je hen wijzen op de APV's of zelfs wat de wet hierover zegt. Dit kun je bij voorkeur middels een brief doen.

Het voordeel van een brief (zelf een kopie bewaren!) is dat je dingen schriftelijk maakt en dus later kunt aantonen dat je de buren verzocht hebt te zorgen dat hun hond niet langer in je tuin poept.

Geef ze de tijd om zaken bij te stellen, maar niet te lang; Een termijn van 2 weken lijkt mij genoeg.

Als al deze maatregelen niet werken, wend je dan tot gemeente en politie en laat je informeren over vervolgmaatregelen en wat zij voor je kunnen doen.

Oh, en leg eventueel zaken vast op foto! Als je middels fotomateriaal kunt aantonen dat het daadwerkelijk hun hond is, heb je sluitend bewijsmateriaal en kunnen argumenten als "nee, dat is mijn hond niet", naar de denkbeeldige kliko verwezen worden.

Misschien kan een webcamera hierbij ook een handig hulpmiddel zijn.