hoe werken kattenshows?

Hoe gaat het precies in zijn werking, als je je kat laat showen?? waar letten ze op, wat zijn de regels, etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Er zijn regionale, nationale en internationale shows. Ook zijn er rasgebonden shows, uitgeschreven door een rasvereniging.
Iedereen kan daaraan deelnemen die de juiste papieren bezit. Stamboom en Europeesch paspoort met aantekening van de vereiste injecties zijn dus vereist. Heel soms hebben ze op een show ook een klasse voor HTK katten, maar dat is niet altijd het geval.

De katten worden in een kooi gehuisvest en krijgen een nummer waaronder ze gekeurd worden.
De keurmeesterassistenten komen in de meeste gevallen de zaal in om de katten op te halen en naar de keurtafels te brengen.

De katten worden gekeurd op de standaard die voor dit ras geldt: oogkleur, poten , lengte van de staart, algemeen voorkomen..... en alle andere eisen.

Er wordt dan een letter verbonden aan de keuring. U (uitmuntend) Z.G. (zeer goed) en G. De beste katten worden onderling vergeleken en de winnaar komt met rozet op het podium en krijgt een prijs mee plus een keuringsrapport.

Er is veel onderling haat en nijd en onbegrip voor de uitslagen, ook omdat men elkaar het licht in de ogen niet gunt en er erg veel gelegen is aan een prijs. De nakomelingen van bekroonde katten leveren een groter geldbedrag op.

Sommige mensen maken er een sport van, anderen hebben het na twee keer wel bekeken. Deze samenkomsten moeten je liggen en je moet de relativiteit er van kunnen inzien.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hartelijk bedankt. aan dit antwoord had ik zeer veel