Hoe zorg ik ervoor dat mijn poes stopt met krabben aan de deur zodra ze mij hoort?

Hoe zorg ik ervoor dat mijn poes stopt met krabben aan de deur zodra ze mij hoort? Want mijn poes slaapt samen met mij op zolder ivm allergie van mijn moeder, ze mag dus niet beneden komen.

Maar ik wil ook wel eens bij mijn moeder zitten om te kletsen, televisie kijken samen koken samen eten..

Dit doet ze sinds een week of 3 erger dan normaal gesproken.

Geloof me, ik zit vaak genoeg bij mijn poes (sphynx, naaktkat.) maar het lijkt te weinig voor haar..

Eten krijgt ze genoeg drinken uiteraard ook en haar speeltjes word je mee doodgegooid zoveel!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kat hoort de vrijheid te hebben.
Het is geen kooidier, het moet op ontdekkingstocht kunnen gaan. Kunnen jagen en vrij spelen.
Jij zak het ook niet leuk vinden als je opgesloten zit en je hoort dat beneden alle gezelligheid is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus jij zou je naaktkat a 1500,- buiten laten lopen in de vrije natuur?! Nee, sorry.. Daar is mijn beessie te duur voor + daarbij loop ik het risico dat zij word meegenomen of dat zij een longpleurisje op kan lopen en vervolgens eraan overlijdt. Nee, dankje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ zolderkamer is groot genoeg ik zit nu noodgedwongen weer terug bij mijn moeder, een eigen huis kan ik niet betalen wél heb ik samengewoond maar relatie is ermee opgehouden. Ik snap dat ze misschien meer ruimte nodig heeft alleen geen haar op m'n hoofd die haar uit huis zet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het maar raar, als je weet dat er iemand allergisch voor is, is dat geen reden om een kat de hele dag op een zolderkamertje te laten zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer hoor dat je kat zo weinig bewegingsvrijheid heeft,dat is toch wel belangrijk voor een kat.
Mijn kat kan overal lopen waar hij wil en mag als hij wil ook naar buiten,wat hij elke dag ook even doet.
Spynxen zijn trouwens allemaal superaanhankelijk en willen graag bij je zijn,mijn tante had er ook 1.
Dat is dus waarschijnlijk ook een reden dat je kat graag bij je wil zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krol nu ga je écht te ver, dit is onmacht! En voor de andere mijn moeder is allergisch, zó allergisch dat ze zowat stikt! Ik heb geen keus om haar op zolder neer te zetten, liefst heb ik ook alle ruimte voor haar wat ze nodig heeft, ik kan nergens anders terecht dan bij mijn moeder. Ik ben elke dag bij mijn kat, ik laat haar niet aan der lot over hoor!

Het beste antwoord

een enkele ruimte is eigenlijk te weinig voor een kat.
vermoedelijk verveelt ze zich de tandjes.
je zegt: eten krijgt ze genoeg, en ze heeft plenty speeltjes.
maar katten zijn jagers; niets zo saai als een bakje brokken!
begin er eens mee haar te laten werken voor haar eten.
gooi de brokjes stuk voor stuk door de kamer, zodat ze er achteraan moet rennen.
verstop de brokjes of bied ze aan in een voerpuzzel.
dat kan een simpele afgeplakte wc rol of eierdoos zijn.
wat ook leuk is, is een zwik wasbollen vastlijmen op een oud dienblad, en hengelen maar.

verder zeg je dat ze genoeg speeltjes heeft, maar daar is toch ook al snel geen uitdaging meer aan?
rouleer de speeltjes; na een aantal weken zijn ze weer als nieuw.
bewerk ze ook eens met play-spray, of valeriaantinctuur.
ook een oude sok, gevuld met valeriaanwortel, staat garant voor uren speelplezier.
maar uiteraard gaat er niets boven spelen met het baasje, met veter, hengel en laserlampje.

zorg voor een stimelerende omgeving, door regelmatig een kartonnen doos mee te nemen, of een vogelveer.
geef haar een bakje gras om lekker te knagen.
kortom; laat je fantasie werken, zodat je kat een interessant en uitdagend leventje heeft.
ook op een zolder is dat mogelijk.
succes!
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede reactie op deze vraag. Grote pluim verdiend!!!!!
Rieneke1
11 jaar geleden
bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord en begrip. Ik ga hier wat mee doen.