Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hond jaagt op vliegen en vangt en eet ze. Is dit schadelijk voor ze?

Mijn honden vinden het een feest achter dikke vliegen aan te jagen om ze vervolgens naar binnen te werken. Is dit schadelijk voor mijn honden, het eten van vliegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
23.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik persoonlijk zou dat niet echt toelaten niet alleen voor de bijen en wespen zoals al eerder geschreven maar vliegen zitten op hondenpoep en als die toevallig wormen bevatten je weet maar nooit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn hondje doet dat ook. ik ben altijd boos op hem maar toch doet hij door. ik ben bang voor plekken op de muur en dat hij bijen of wespen zal eten... ook eet hij spinnen en alle andere insecten... brrr!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ja, die vliegen overleven dat nooit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee hoor het is gewoon weer wat extra calorieën
en lol voor de honden
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Doe mij zo'n hond :-)

Je moet alleen wel oppassen dat ze niet per ongeluk naar een bij of wesp gaan happen. Want dat is wel echt gevaarlijk, als zo'n beest een hond in zijn bek zou steken.

Goed in de gaten houden dus of het echt een vlieg is waar ze naar happen. Dat kan absoluut geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het eten van vliegen is niet direct schadelijk, maar ze kunnen wel wormen overbrengen.
zorg dus voor een goede ontworming van je hond.
wees verder alert op hommels en bijen, die bij pech in de keel kunnen steken.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Dit is niet schadelijk voor de hond. Mijn hond doet dit al jaren en ze heeft nooit iets gehad. Ik zal wel opletten met wespen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding