Hoe kan ik aan de buitenkant zien of een kanarie mannelijk of vrouwijk is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet. Of althans, het is voor een leek lastig te zien aan de geslachtskenmerken.
Wel zullen mannen zich vaker wat 'haniger' opstellen: ze zitten rechter, en gedragen zich wat feller. Popjes zitten vaker wat lager/boller.
Als hij zingt is het een man, dat is een ding dat zeker is.

Het beste antwoord

Zelfs voor experts is dit heel moeilijk. Als je weet om welk soort kanarie het gaat, kun je aan de kleuren of tekening zien welk geslacht dit is.
Verder lees ik op veel plaatsen dat mannetjes meer fluiten, en de popjes (vrouwtjes) vaker tjilpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aan de buitenkant zie je het niet.
Je kunt er achter komen als de kanarie mooi gaat zingen,dan moet het een man zijn.

Ik heb ze zelf vroeger gekweekt en kon wel zien of het een man of pop was.
Als je de kanarie in je hand houdt en je blaast voorzichtig onderaan de buik bij het geslachtsdeel,dan zie je als het een man is een soort pluimpje en dit heeft de pop niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij kaketoes kan je het zien aan de ogen,misschien is dat ook zo bij kanaries