Hoe groot is de kans dat je een hond tegen komt op straat zonder eigenaar?

haha dat vroeg ik me net af :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Amadea
11 jaar geleden
Hangt ervan af over welk land je het hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze oude hond kroop regelmatig weg door de heg! :P Dus als je vlakbij ons woonde, was de kans groot vroeger :)
Amadea
11 jaar geleden
Dat was dan toch nog steeds een hond mét eigenaar...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, dat was een hond met eigenaar, maar weggelopen ;)
bamibal
11 jaar geleden
Hij kan wel een eigenaar hebben, maar je komt hem tegen zónder eigenaar.
Amadea
11 jaar geleden
Oh, maar dan moet de vraag zijn hoe groot de kans is dat je een loslopende hond tegenkomt!
bamibal
11 jaar geleden
Als ik zonder mijn vrouw over straat loop, ben ik dan een loslopende man, of een man zonder zijn vrouw?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
humor!! :P

Het beste antwoord

die kans is zeker niet denkbeeldig.
op de dierenambulance krijgen we met de regelmaat van de klok meldingen van loslopende honden binnen, en meldingen van vermiste honden.
ook hebben we een lange lijst "vaste loslopertjes".
dat zijn honden die zichzelf moeten uitlaten van hun baasjes, of honden die ware ontsnappingskunstenaars zijn.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In Nederland is de kans bijna te verwaarlozen, in landen als Turkije en Roemenie is de kans weer erg groot. Ligt er dus een beetje aan in welk land je bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha, dat verschilt per omgeving. in een dorp of rijke buurt zal het niet zo vaak gebeuren, maar in een grote stad, in achterbuurten zie je ze wel vaker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Nederland niet groot. Honden die door hun baasjes (bewust) zijn achtergelaten vind je eerder in de bossen. Voor deze, en andere baasloze straathondjes geld dat zodra iemand in de gaten heeft dat een hond achtergelaten is of rond zwerft, ze naar het asiel gaan. Ten minste als degeen die het heeft opmerkt aan de bel trekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op straat is de kans erg klein,in het bos kun je ze weleens tegen komen en meestal zijn die honden hun baasje kwijt want je ziet ze zoeken.

Helaas worden enkele honden bewust achter gelaten omdat de eigenaar de hond ineens niet meer moet,te walgelijk voor woorden,maar zulke monsters bestaan nu eenmaal.

Gelukkig is het chippen nu verplicht waardoor de baas van de hond te achterhalen is.