Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is veel kattenmelk drinken goed voor katten ouder dan 12 jaar ?

Poes herstelt van ontsteking van pancreas, eet niet meer zo veel als vroeger, bijna geen brokjes of speciaal natvoer, maar drinkt veel kattenmelk. Heb twijfels voor het vetgehalte dat volgens de DA zou moeten verminderd worden.

Toegevoegd na 3 uur:
een half flesje whiskas per dag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je je zorgen maakt over de hoeveelheid kattenmelk, zou je zijn favoriete droge of natte voer kunnen mengen met een klein beetje kattenmelk. De brokjes kan je weken in warm water en dan prakken. Misschien eet hij dit ook goed. Ik heb ook wel eens een speciaal drankje van de dierenarts gehad. Dit was echt voor als je kat niet wil eten. Het was wel heel duur. Er zitten wel veel meer voedingstoffen in dan in kattenmelk.

Als je kat eerder wel graag brokjes at, is het ook goed om zijn gebit na te kijken, maar het lijkt mij dat hij minder trek heeft door de ontsteking. Krijgt je kat ook medicijnen? Mijn vorige kat at altijd minder als ze antibioticum kreeg. Na de kuur at ze meestal weer normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is nooit zo goed om een poes veel melk te geven. Ook al is het speciale melk. Je kunt beter je poes aanleren dat hij niet altijd kan krijgen wat hij wilt
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding