Is er nog enige hoop als je kater iets ouder dan 1jaar en half al 3 maanden vermist is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Er zijn verhalen bekend van katten die jaren later terug gevonden werden. Jonge katers staan erom bekend nogal eens ver van huis te gaan. Soms raken ze daarbij de weg kwijt. Een kater hoort na 2 dagen terug te zijn.
Is de kat gechipt? Dan is er grotere kxns dat deze gevonden wordt. Bij de dierenarts maar ook dierendmbulance loopt men altijd een evt chipregistratie na.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een kater van anderhalf jaar die 3 maanden op avontuur is, is niet uniek.
als jullie niet net verhuisd zijn, dan is hij echt gewoon de hort op. normaal gesproken zou hij allang moeten zijn, maar niet altijd gebeurt hetzelfde

je kunt amivedi inlichten, de supermarkten in de buurt hebben zo´n info-wand met kaartjes waar je iets kunt ophangen, je kunt de asielen bellen en bij stichtingen die zwerfkatten opvangen kun je ook informeren.
en als je dan nog niets hoort is alle hoop niet verloren !

ieder jaar in maart als het niet te koud is, loopt een van de katten van mijn vriendin weg, zij zegt: hij is op vakantie ! deze kater blijft de hele zomer weg, zorgt zelf voor zijn eten (vangt alles wat hij nodig heeft) en komt in de herfst als het weer fris wordt buiten thuis om de winter binnen bij de kachel door te brengen... misschien heb jij ook zo´n kater ?

Je moet geduld oefenen en overal informeren en misschien is hij wel door iemand gezien ?

Toegevoegd na 6 uur:
allang *terug* moeten zijn... sorry ! :)

er is nog een mogelijkheid: er bestaan mensen, die buiten lopende dieren vangen met eten en voortaan in hun eigen huis houden, na een paar weken weet het dier niet beter dan dat dít zijn nieuwe huis is... sorry, maar ook dát kan !

sterkte !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kat is wel erg lang weg, maar alle hoop is zeker nog niet verloren.
er zijn zeker gevallen bekend van katten die na langere tijd toch weer op kwamen dagen.
ik neem aan dat je alle instanties ingeseind hebt, zoals amivedi, het asiel, de dierenambulance en de gemeentereiniging?
herhaal dat belrondje dan nu, en vraag je melding te hernieuwen.
bij de meeste instanties wordt je melding namelijk na drie maanden uit het systeem gehaald.

was je kater gecastreerd?
zo niet, dan kan hij grote afstanden afleggen, dus loont het misschien ook verder afgelegen asielen in te seinen.
hopelijk komt het goed en zie je je katje weer terug!
Rieneke1
11 jaar geleden
het ligt er aan of je in een drukke stad woont of niet. als je in een drukke stad woont is er minder kans dat hij terug komt. maar als je niet in een drukke stad woont is er nog kans!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja je kan blijven hopen.
wij hadden een siamees, een kater, die ging op stap, en nergens te vinden.
overal papertjes op gehangen, veearts, supermarkt enz.
ruim 4 maanden later komt hij aanwandelen, onder stof en verf, alsof hij een uurtje weg was.