Kan je een Labrador laten trimmen?

Wij hebben een Labrador en deze verliest momenteel erg veel haar, wij borstelen hem regelmatig.Nu vroeg ik mij af of je een Labrador ook kunt trimmen.Of misschien zijn er mensen die dit wel eens met hun hond gedaan hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.4K

Het beste antwoord

Wij hebben hetzelfde voor met onze labbie en ik kan je maar 1 goede raad geven NIET TEVEEL BORSTELEN! En als je borstelt doe het dan vooral oppervlakkig. Als hij binnenleeft kan je hem ook om de 14dagen in de douche zetten, dat helpt ook goed. Wij dachten eerst ook dat borstelen de oplossing was tot de dierenarts zei dat je dan net de haren net de haren stimuleert. En idd sinds toen is het hard gebeterd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat moet je nu niet doen..Hij heeft zijn haren hard nodig met de kou..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet doen, hij verliest zijn zomervacht, en de wintervacht komt daarvoor in de plaats. Dat is een natuurlijk geleidelijk proces, en dat kun je niet forceren met trimmen. En al helemaal niet met de winter voor de deur!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Epamastate;

Retrievers verliezen net als veel andere honden in deze tijd van het jaar gewoon hun zomervacht, daar helpt geen trimwerk aan. Onze Golden laat momenteel ook een spoor na waar je truien van kunt breien. Je kunt hooguit wat preventief onderhoud doen door de hond geregeld flink te borstelen en een keer per jaar te laten plukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een lab heeft geen vacht om getrimd te worden. Je hebt van die borsteltjes met hele fijne gebogen metalen pinnetjes met een soort rubberen kussentje eronder - daarmee krijg je de onderwol erg goed weg, heb je er al zo één? Hij heeft een waterafstotende vacht, dus die onderwol kan je er alleen door kammen/borstelen uitkrijgen. Het is nu eenmaal een water-hond - daarom heeft hij ook zwemvliezen tussen zijn tenen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan eventueel naar een trimsalon brengen.

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=53683
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet laten trimmen. Deze oude haren verliezen ze en dan komt er weer een prachtige glanzende vacht voor terug.
Vaak wil op dat moment ook een hele goede dure voeding helpen.
Maar gewoon veel borstelen tijdens de wandelingen.
Bij aanschaf weet je dat de hond kan verharen. Er zijn rubberborstels te koop (ik heb toevallig bij blokker gekocht) heeft de vorm van een haarborstel en werkt top om ook van de zitzakken en andere dingen de haren er heel snel af te krijgen.

Sommige honden vinden het heerlijk als je de stofzuiger op lage zuigkracht op hun vacht kan zetten zodat je veel kan opzuigen.

Je kan deze ook eens onder de douche of in bad zetten en deze te wassen zo verliezen ze ook erg veel haren.

Toegevoegd na 1 minuut:
En tijdens het douchen de hond goed te borstelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trimmen is het met de hand uittrekken van rijpe haren. Als je dat bij een labrador zou doen, doe je hem erg veel pijn. Terriers zijn honden met een plukvacht (trimvacht) en dat werkt heel anders dan een verharende hond zoals de labrador.
Het buiten de ruiperioden om borstelen van ruihonden werkt blokverharing in de hand. Een normaal verharende hond moet je alleen in de ruiperiode ( lente en najaar) goed borstelen en de rest van het jaar moet je er van af blijven, anders heb je het hele jaar een verharende hond.
Ivana