Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat onze liefste kat tegen 1 persoon heel vals doet

Wij hebben een vrouwtjespoes die altijd heel lief en aardig is. Maar telkens als 1 vrouw op bezoek komt is het mis ; ze valt aan miauwt lelijk en blaast. Echt maar bij 1 persoon alleen bij haar. Hoe kan dit? Deze vrouw heeft zelf 5 katten en is een enorme dierenvriend die nog nooit een kat op een kwade manier heeft aangeraakt (ook onze niet 100%) nooit wat mis onze andere kat vind haar helemaal geweldig maar de vrouwtjespoes is het niet met haar eens. Hoe kan dit en wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Ivana
12 jaar geleden
Het feit dat deze vrouw dol is op dieren, wil nog niet zeggen dat dieren ook dol op haar zijn hoor!
Heel veel mensen die dit zo uitgesproken zeggen, zijn voor mijn hond een grote bedreiging, omdat ze zich aan het dier opdringen en het tegen haar wil aaien.
Maar in dit geval zijn de antwoorden van Freespirit en Rieneke gewoon de juiste. Rieneke geeft daarbij ook nog de juiste oplossing. Ik plaats dus voor beiden een plusje onder hun antwoorden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik denk idd dat de geur van deze vrouw je poes angstig maakt.
koop spray van feliway, of no stress van sire, en spuit bij binnenkomst wat op de broekspijpen en handen van deze vrouw.
goede kans dat ze dan voor de poes niet meer bedreigend ruikt.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Ze ruikt naar andere katten, en sommige andere katten kunnen daar woest om worden...misschien teveel luchtjes bij zich, die mevrouw..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idem; plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord
Ivana
12 jaar geleden
+
Een mogelijkheid kan ook zijn de de vrouw,omdat zij zelf ook katten heeft wellicht,zonder dat zij het zich bewust is veel naar de kat kijkt.
Als een kat ergens niet tegen kan is het aangekeken worden.
Dit kan bij sommige katten agressie losmaken.
De geuren van andere katten kunnen ook een trigger zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hier boven me staat is wel waart, maar ik had ook een kat die echt kon keuren op persoonlijkheid. Die was echt alleen vriendelijk tegen mensen met goede intenties. Als er een persoon binnen kwam die lelijk tegen haar baasje deed, dan wandelde ze over de leuning van de bank naar die persoon toe, en verkocht hem een mep zelfs!

Vaak is achteraf gebleken dat zij gelijk had gehad, maar ja wie luistert er nu naar een kat? Dieren voelen het haarscherp aan. Dus ik sinds die tijd wel..

Ik ken jouw kattenbeest niet, maar als die hetzelfde in elkaar steekt als mijn zoe, zou ik haar mening maar in acht nemen en een oogje in het zeil houden bij die persoon :)

Mijn papegaai was daar nog beter en duidelijker in...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding