Hond met hernia, het leven iets aangenamer maken. Hoe?

Onze hond heeft nu ongeveer sinds een jaar een hernia. Waar hij toen een paar weken heel veel last van heeft gehad.
Gisteren heeft ze er weer last van. En nu zit ze weer in de mand te trillen van de pijn.

De hernia zit in d'r nek. Het is een beagle (als dat verschil maakt) en we hebben haar al een pijnstiller gegeven die we van de dierenarts krijgen de vorige keer toen ze er last van had.

Mijn vraag is, kunnen wij iets doen om haar iets minder pijn te ervaren? Zoals op een zacht kussen leggen, of met rust laten etc.

Alvast bedankt:)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (6)

Ik weet niet hoe het bij dieren werkt, maar bij een hernia is een combinatie van rust en matige beweging vaak het beste. Een beagle is wat dat betreft misschien niet makkelijk te sturen...

Je zult ooit voor haar moeten beslissen dat het te erg wordt. Dat is geen makkelijke keuze (ik heb dat zelf een paar maanden geleden moeten ervaren) maar je moet op een zeker moment niet meer voor jezelf, maar voor het dier kiezen.

Als pijnstillers niet meer helpen is de keus aan jou: het dier verder laten lijden, of er op een dierwaardige manier een eind aan maken.

Ik wens je succes, sterkte, en veel wijsheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor je reactie. Hoop dat die keuze nog even opzich laat wachten:) ze loopt nu ook steeds rond en gaat ze weer liggen.:)
Een paar jaar geleden had een kat van mij vreselijke pijn.
Ik ben met haar naar een specialist geweest, er zijn foto's gemaakt: het was een hernia !
De dokter heeft mij heel simpel verteld dat dit niet te behandelen valt dan met pijnstillers.
Jullie ervaren nu ook met de hond dat ze gewoon veel pijn heeft.
Ik denk dat jullie net als ik een beslissing moeten nemen: hoeveel pijn mag een dier hebben en tot wanneer kan je behandelen ?
Als een dier laat merken dat het pijn heeft, dan heeft het echt erge pijn...
Het is toch aan ons om te beslissen tot hier en niet verder!?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik vergeet antwoord te geven op jullie vraag: het leven aangenamer maken als iedere beweging pijn doet, kan eigenlijk niet !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doe je hond een tuigje om als je dit nog niet hebt.
een halsband of haltie is niet geschikt voor honden met nekklachten aan de nek getrokken wordt of aan het hoofd waardoor de nek doorgebogen wordt.

maak ook gebruik van nekmassages.
als de spieren soepeler zijn kunnen zij ook meer hebben en wordt de nek niet stijf wat spier krampen in de nek kan veroorzaken.

laat je hond minder spelen met dingen die belastend kunnen zijn voor de nek van je hond.
gebruik bijvoorbeeld dingen gemaakt van licht materiaal bij het apporteren.

laat je hond veel rusthouden.
denk spelletjes waar ze uren zoet mee zijn kunnen hierbij helpen om hun energie kwijt te raken.

in mijn bron staan nog meer interessante dingen.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
vraag je dierenarts of een operatie geen mogelijkheid is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is een orthopedische bed wel iets voor uw hond? Het is wel prijzig, maar het helpt!

Hieronder zet ik een link naar een voorbeeld, deze is in Zweden te koop, maar het merk zal vast ook wel in Nederland te verkrijgen. Sterkte ermee!

http://www.petster.eu/en/grp/orthopedic-terapeutiska.php?XBLG19358=392324a1beeb07ba15d2ccbf814ef6ef
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nekhernia doet behoorlijk pijn bij een hond en je kunt je hond laten opereren want je wilt je hond toch ook niet zo lang pijn laten lijden.

Ik vind het vreemd dat je dierenarts dit niet heeft aangekaart.
Hieronder kun je meer informatie vinden over hernia en operatie bij honden.

http://www.dierenartsoldenzaal.nl/pages/hond/hernia.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn hond die last heeft van een hernia reageert perfect op het geneesmiddel metacam.