Hoe zorg ik ervoor dat ik minder kritiek krijg op mijn hond in de tas?

Ik heb een jackrussel/shih tzu hondje en neem haar vaak mee op reis. Hiervoor heb ik een speciale tas, waar ze lekker in kan liggen. Naar mijn
idee vind ze dit helemaal niet erg, ze gebruikt de tas thuis ook vaak als haar
'plaats'. Toch krijg ik vaak negatieve reacties van anderen, omdat ze denken
dat ik haar met tegenzin erin stop. Ik ben een groot dierenliefhebber en zou
mijn hond nooit iets aandoen wat hij niet wilt, vaak wilt hij soms de tas niet
eens uit bij aankomst thuis. Ik weet niet hoe ik mensen moet overtuigen dat
ik het beste met haar voor heb. Het is een speciale hondentas.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het zo vervelend vindt, waarom laat je hem dan niet gewoon lopen??
Ivana
11 jaar geleden
Soms zou ik willen dat mijn hond (24 kg) in een tas paste op reis. Dan hoefde ik niet voor haar te betalen in bus en trein. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je iets op die tas kunnen zetten, als: 'mijn favoriete plekje'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat gaat je niet lukken. alleen van chihuahua's wordt geaccepteerd dat ze in een tasje zitten. vooral door het modebeeld wat geschetst is daarmee. Verder vinden mensen het dierenbeul omdat honden los horen te lopen. Het zijn de kortzichtige mensen die zo denken. Er zijn zoveel redenen waarom een hond "tijdelijk" in een tas zit. Wat kan helpen voor jezelf: koptelefoon opdoen. Ik doe heel vaak mp3-speler oortjes in. Niet dat ik muziek aan heb staan, echter zo hoef je niet reageren. Moet je wel opletten dat je niet blij/woedend etc. reageert op de reacties die je hoort. Het helpt mij vaak om te zorgen dat mensen geen gesprek aangaan als ik voor de rust in een park ga zitten (zonder hond)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je hondje wel voldoende lichaamsbeweging krijgt op een dag? Dan kan je zeggen dat hij niets te kort komt, maar dat hij op grotere afstanden de tas zelf veel prettiger vindt. of niets terugzeggen en laten praten

Het beste antwoord

Daar kun je niet voor zorgen. Je kunt namelijk niet bepalen hoe andere mensen over jou oordelen, je bekritiseren, wat ze over je zeggen of denken. Daar is he-le-maal niks aan te doen. Daarom is het belangrijk dat je je niks aantrekt van mensen die zulke kritiek hebben, maar jou blijkbaar helemaal niet kennen. Ik zou geen waarde hechten aan mensen hun oordeel als ze niet eens weten hoe ik in elkaar steek. Letterlijk scheit aan hebben om het maar even plat te zeggen (excuus voor het taalgebruik). Of zijn deze mensen allemaal belangrijk voor je? Dan wordt het een ander verhaal en moet je misschien eens om te tafel gaan zitten. Maar vooralsnog blijf ik erbij, je kunt de mening van anderen over jou niet veranderen, tenzij ze jou dus leren kennen.

Toegevoegd na 36 seconden:
"schijt aan hebben" moet het zijn. (nogmaals excuus)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik trek me er teveel van aan. Ik moet ze lekker links laten liggen. Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (4)

Mensen die niet overtuigd willen worden kunnen niet overtuigd worden.
Zeg dat het voor de bestwil van de hond is, omdat je hem wel eens zonder tas meegenomen hebt en hij toen erg geirriteerd raakte door alle mensen die hem wilden aaien, dus dat hij dit fijner vindt.
Of vertel een nog gekker verhaal, soms geloven mensen het wel als het maar gek genoeg is, maar een normale reden geloven ze niet

Toegevoegd na 23 seconden:
Maar eigenlijk is het beste gewoon negeren
11 jaar geleden
Die mensen die een mening hebben zou ik rustig links laten liggen. Of assertief vragen of ze er wetenschappelijk onderzoek over hebben wat dat beweerd. Dan zijn ze waarschijnlijk meteen stil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kritiek op jou is niet leuk.
mensen die kritiek hebben op een hond(je) in een tas willen je of belachelijk maken, of het zijn grote dierenvrienden.
de mensen die je belachelijk willen maken, die hebben toch wel kritiek, want die willen lachen.
de mensen die dierenvriend zijn, die zullen een hond nooit in een tas stoppen, want een hond hoort te lopen op zijn eigen 4 poten, met deze mensen kan je een gesprek aan gaan, maar je zal de discussie niet winnen, een hond hoort namelijk niet in een tas.

het is niet waarschijnlijk dat je minder kritiek zal krijgen.
je kan het proberen, maar ik denk dat je er geen moeite voor hoeft te doen, de mensen hebben hun mening al, al dan niet gefundeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeg dat je hond een ziekte heeft zoals bronchitis waardoor hij niet lang kan lopen. Dan snappen mensen het wel dat je hem liefdevol draagt.