wat moet ik doen als de kip op onbevruchte eieren zit?

de kip zit 2 weken op 3 eieren die niet bevrucht zijn wat met ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal die eieren weg en schuif er een paar bevruchte eieren onder.

Antwoorden (5)

De eieren weghalen.

Klinkt misschien hard, maar 't is het beste dat je kunt doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ dat is niet hard gezegd..dat is de waarheid, een kip gaat zich dood broeden..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervelend dat mensen een "min"geven zonder reactie.
Ze hebben kennelijk geen verstand van zaken en laten zich leiden door "ik denk dat"
Dat is nou net niet de bedoeling van gv.
Vraagstellers denken zelf ook al wat maar willen nou juist het zekere weten!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach ja, laat gaan. Wij hebben een dergelijk probleem als de vraagsteller gehad, maar dan met een dwergpapegaai.
Als je het beestje maar laat broeden, daar wordt niemand vrolijk van, het beestje niet en wij ook niet. Gewoon de eieren weghalen en eigenlijk binnen een dagje is het beestje weer de oude.
Wat je moet doen is lezen wat hier staat: http://www.goeievraag.nl/vraag/doe-kip-broeden-haan-kip.77247

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat heeft natuurlijk weinig zin. Dat is schijndracht, of, een kip met broedzorg.
Als een kip onverstoorbaar op haar onbevruchte eieren blijft zitten, dan kan je ze het beste na een paar dagen wegnemen. De eitjes zijn best nog lekker in de pan. Eieren die meer dan een paar weken oud zijn, moet je weggooien.
In normale omstandigheden broedt een kip welgeteld 21 dagen op een ei.
Amadea
11 jaar geleden
Eet en de drinkt de kip wel gewoon?
Zo niet dan kan de kip zich dood broeden.

Als ze elke dag eet en drinkt en poept dan zal ze zich niet zomaar doodbroeden hoor. Als je maar wel zeker weet dat ze die drie dingen regelmatig doet. Als ze dit niet uit zichzelf doet moet je haar gewoon elke dag even van het nest zetten en zorgen dat ze er een kwartiertje tot een half uurtje even niet weer op kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteindelijk zal je de eieren moeten weg halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou de eieren weghalen anders blijft ze er de hele tijd op zitten en dit is ook niet goed voor de kip zelf. Zeker als ze niet eet en drinkt als ze erop zit
11 jaar geleden
Dit hebben wij ook regelmatig gehad met onze kippen. De eieren zijn weggehaald, maar aangezien de kip broeds is, kon ze weer een nieuw nest gaan maken, De kip kon de komende 2 dagen niet bij het nest komen, zat gewoon in de ren, en was dan niet meer broeds. Dit zou dus kunnen helpen.