Kunnen katten leren om door een (magneet/lamellen)deurhor heen te lopen?

We willen tegen kruipbeestjes graag een hor plaatsen bij de tuindeur voor wanneer deze openstaat, maar weten niet of onze twee katten zullen gaan leren hoe ze er zelfstandig doorheen kunnen komen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunnen wel, maar willen is een ander punt.
Ik heb tussen de keuken en de kamer een deur met een dranger. De ene kat duwt 'm gewoon open, de andere vindt zich daar te belangrijk voor en wacht tot iemand 'm voor haar opendoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een magneethordeur is niet handig. Ze krijgen 'm wel open, maar ik heb nog nooit een kat een deur ook weer netjes zien sluiten.

Antwoorden (4)

Als ze vragen om naar buiten te mogen dan gewoon een paar keer de katten door het luik duwen. Op een gegeven moment snappen ze het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook zo'n deur gehad. Maar zonder rails aan de onderkant, dus ze konden er onderdoor kruipen, maar dan wordt het wel wat lobberig aan de onderkant, maar dat moet je dan voor lief nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ene kat is al wat slimmer dan de andere, normaal moet het lukken. Tenzij je echt een domme of onzekere kat hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat ze binnen zijn als het gordijn voor de deur hangt, ze vinden dan vanzelf wel een weg naar buiten.