Kan ik mijn kat aanleren om in onze eigen tuin te blijven en dat ze niet naar de buren gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Inderdaad zul je dan de hele dag alert moeten blijven, de kat terugzetten, etc. Wat misschien kan helpen is als de kat naar de buren gaat (is er een hekje o.i.d. waar hij/zij overheen moet?), om dan met een plantenspuit of iets anders de kat af te schrikken. Misschien dat hij/zij het gaan naar de buren dan met de plantenspuit relateert.
Maar ik schat de kans niet erg groot. Met onze katjes lukte de plantenspuit, alleen dan voornamelijk in gevallen als in de gordijnen klimmen e.d.
Als je het toch wilt proberen, zorg er dan voor dat je kat jou niet ziet. Anders relateert hij/zij de spuit misschien met jou, en dat wil je ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee dat gaat je niet lukken....
Tenzij je met een knuppel de hele dag gaat staan waken, dan heb je een kleine kans....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat lukt je niet. Tenzij je je tuin afschermt met gaas of een grote ren bouwt ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, het natuurlijke leefgebied van de meeste katten is groter dan je tuin, en bovendien zijn katten enorm onderzoekend en nieuwsgierig.
je zal het moeten zoeken in het afzetten van je tuin met gaas, stroomdraadjes, of invisible fence.
Rieneke1
14 jaar geleden
Het beste zou zijn om de tuin af te zetten. Dan blijven jouw katten in de tuin en kunnen vreemde katten ook niet in jou tuin komen. Op de site kattengedragstherapie staat methoden om de tuin af te rasteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Omdat de buren er last van hebben? Vogels zitten toch ook ongevraagd in je tuin en mieren, egels, spinnen en noem maar op. Mensen moeten niet altijd zo mij,mij,mij zijn en ook eens wat voor de natuur overlaten waar katten ook onder vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Katten vallen alleen onder de natuur als ze zelf voor hun voedsel moeten zorgen. Katten wekken mij meerdere nachten per week met hun gekrijs en gejammer. Katten schijten mijn tuin vol, zodat ik bij het poten en zaaien van planten in de kattendrollen graai. Katten poepen op het gazon; erg "fijn" voor spelende kinderen. Katten pissen overal. Ruikt "lekker" als je op een zomeravond in de tuin zit. Katten woelen alle zaaigoed en pas gepote plantjes om. Katten worden door mij dus met gepast geweld uit de tuin verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten poepen niet op het gazon, maar begraven altijd alles netjes. Katten dien je s nachts ook gewoon binnen te houden en niet naar buiten te schoppen omdat je er zelf last van hebt. Zwerfkatten moeten zelf voor hun eten zorgen en vallen dus onder de natuur.
Cryofiel
14 jaar geleden
Katten poepen wel degelijk op het gazon. Of wou je zeggen dat mijn waarneming onjuist is, als ik *zie* dat een kat op het gazon zit te poepen, en als dat elke week meerdere keren voorkomt? Ook andere GV-ers hebben bij soortgelijke kattenvragen gezegd dat katten op gazons poepen. Dat je katten binnen moet houden, ben ik (natuurlijk) geheel met je eens. Zwerfkatten vallen onder de natuur. Jij schaarde echter ook huiskatten onder de natuur. Dat vind ik onjuist. Alsof je een parapluplant in een potje als natuur beschouwt.
Rieneke1
14 jaar geleden
zelfverzekerde katten bedekken hun ontlasting niet, meer timide types begraven het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik beschouw mezelf eigenlijk ook als natuur :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
katten die loslopen worden overreden. ze kunnen geen snelheid van een auto inschatten. je moet ze dus binnenhouden of je tuin afrasteren.
Cryofiel
14 jaar geleden
Loslopende katten worden niet overreden. Kom maar eens in mijn woonomgeving kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@renee: aan je profielfoto te zien ben je duidelijk een hondenliefhebber en daarom vind jij dat loslopende katten worden overreden, zodat mensen ze gaan binnenhouden.
Ik heb al sinds ik weet katten in huis (mijn moeder ook) nog NOOIT gehad dat ze worden overreden, terwijl ze altijd (behalve 's nachts) buiten kunnen lopen. Ken één persoon die dat een keer heeft gehad en dat was in een buitengebied. Als je kat in de bebouwde kom wordt overreden, dan had het ook net zogoed je "loslopende" kind kunnen zijn die ook nergens opletten. Dan heeft of de automobilist te hard gereden, een hekel aan katten of de kat gewoon dikke pech gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten hebben nu eenmaal de vrijheid nodig om rond te sluipen en kruipen. Het is jammer voor de beestjes dat mensen altijd vinden dat alles van henzelf is zodat er geen ruimte meer overblijft voor de dieren. De behoefte van een kat is goed voor je grond :D. Pak een tuinschepje erbij en hoeft nooit meer bang te zijn om in de stront te graaien. Waarom moeten mensen toch altijd overal zo'n drama van maken. Als er een duif op mijn auto schijt ga ik toch ook niet lopen klagen bij de eigenaar of hij zijn duif thuis wil houden? Gun dieren ook een beetje de ruimte!! Deze planeet moeten we met zijn allen delen en daar vallen dieren ook onder.
Nee een kat is een roofdier,en die hou je niet tegen.
het zit in zijn natuur,om op onderzoek uit te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tuin afzetten met een kleine schrikdraadzet, houdt honden en katten binnen of buiten.
Het lijkt zielig, maar dat valt best wel mee, heel snel weet de kat dat hij niet verder kan en iets hem tegenhoudt.
Deze schrikdraadzet is ontwikkeld tegen reigers bij de vijver.
Het is veel minder sterk dan het schrikdraad bij paarden en koeien.
Schrikdraad gebruikt men met succes bij koeien, paarden, geiten en schapen.
Ook in de dierentuin ziet men vaak het gebruik van schrikdraad.
Ik heb het zelf rondom mijn vijver, omdat anders mijn eigen kat mijn mooiste vissen er uit hengelt.
Hij gaat niet eens meer naar de vijver, hij kijkt er niet eens meer naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi allemaal, het antwoord is heel simpel.

Ga met een waterpistool,bij de poort naar je buren staan.

Zodra je kat er door,wil spuit je een beetje water naar hem/haar toe.
Mijn vriendin werkt in een dieren winkel,zij deed dit met onze kat ook en hij gaat niet de winkel uit.

gr