Waarom wil mijn golden retriever 10 niet meer uit zijn bak eten en wel van de grond?

hij eet wel als ik brokken op grond strooi. Soms moet hij s nachts extra naar buiten om te poepen, diarree

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

heb je zijn gebit al na laten kijken?

als je dit wil testen of hier het probleem ligt (gebit, tandvlees) kan je de brokken weken in heet water, en geven als het zacht en afgekoeld (lauw) is.

eet de hond dan wel uit zijn bak dan is de kans groot dat de oorzaak m zit in een pijnlijk gebit, en de hond hierdoor niet uit de bak wil eten. (net als katten met een blaasprobleem ook niet meer de bak gaan zitten en de pijn associëren met de kattenbak)

als het eetpatroon veranderd komt het vaker voor dat de spijsvertering van slag is, dus dit hoeft niet 2 verschillende oorzaken te hebben.

mocht je er niet achter komen wat het is dan lijkt een bezoekje aan de DA me zeker op zijn plaats.

Toegevoegd na 1 minuut:
en ook als het probleem in de mond zit uiteraard. het zal verholpen moeten worden :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel hij nu weer eet, maar uit een plastic afhaal bakje van de chinees, ipv zijn gewone bak die hij al 8 jaar heeft, zou het toch wel zijn gebit kunnen zijn. In verband met jaarlijkse vaccinatie moet ik deze maand toch naar de dierenarts dus, dan kan er direct naar gekeken worden.
Overigens iedereen bedankt voor de antwoorden en suggesties

Andere antwoorden (3)

heb je al geprobeerd met een antislip matje onder de voer bak
mijn hondje eet ook niet als zijn bakje schuift

je kunt het altijd proberen

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik evenheb wel eens gelezen dat bij metalen, glimmende bakjes dieren kunnen schrikken van de reflectie als ze hun kop in de bak doen tijdens het eten . Probeer het eens met een kunststof of stenen bak als het nu een glimmende bak is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verandering van gedrag wat normaal gesproken altijd het zelfde is, is vaak een teken dat er IETS is......maar wat?

Omdat dit specifiek met voedsel te maken heeft zou je denken dat het iets met de bek te maken heeft. De diarree kan komen door het "anders" eten en wellicht kauwen en slikken.

Je hond is ook al aardig op leeftijd em mss dat daarom het gedrag wat anders wordt, maar bepaalde ziektes of aandoeningen hebben direct effect op het gedrag van een dier. Bv ineens apathisch rondjes lopen kan acute blindheid betekenen door bv een tia......dit is wel een extreem voorbeeld, maar wat ik er mee bedoel is dat een bezoekje dierenarts aan te raden is.

Succes!