Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn de planten 'livistona rotundifolia' en 'dracena marginata' giftig voor een kitten?

Deze planten staan nl in mijn kamer,en er komt binnenkort een kitten van 9 weken oud bij ons wonen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zie deze link

http://www.kattenplaza.nl/page/infoplanten.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dracena's heb ik hier genoeg staan, en nooit last mee gehad.
sowieso wordt het gevaar vaak overdreven en loopt het meestal wel los met de giftigheid.
planten zoals de kerstster staan bekend om hun giftigheid, maar dit is wel het geval in hun land van herkomst, maar door alle doortelen valt het met de kerststerren die hier te koop zijn reusachtig mee.
wel wil ik je waarschuwen voor lelies, wat voor soort dan ook; die zijn extreem giftig, een blaadje kan al dodelijk zijn.
nog een tip voor je planten: koop bij het tuincentrum niet al te kleine siersteentjes, en stort die op de aarde.
kittens vinden niets leuker dan planten uitgraven!
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk je kerst een op en eet een kertster,dan merk je vanzelf dat ook deze wolfsmelkachtige behoorlijk aan de giftige kant is
Rieneke1
14 jaar geleden
zo is me dit door een dierenarts verteld.
het is niet onschuldig, het geeft irritatie, maar je kitten valt er niet dood van neer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inprincipe weten katten zelf wat ze wel en niet kunnen eten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding