Hoe kan het dat ik de best luisterende hond ever heb maar dat als ik ga wandelen ze heel agressief naar alle vreemdehonden rent en ik niet meer besta?

het is een engelse stafford van 6 jaar,vrouwtje, altyd erg aanhankeljk en lief.

Toegevoegd na 2 minuten:
ze doet dit nu sinds een aantal weken pas heel erg, help!

Toegevoegd na 1 uur:
ja toen we haar pas hadden heeft Angie gevochten met een vregge jackrussel omdt ze dacht dat die mij wat wilde doen en die heb ik toen uit elkaar moeten halen, waarna die kleine 2 gaatjes had in de wangen zo had ze die gepakt :o
ik ben toen heel erg geschrokken en sindsdien wel wat voorzichtiger en angstiger voor andere honden uiteraard, je weet ja maar nooit hoe de andere hond reageert. Zij doet uit zichzelf alleen maar waarschuwen of hoe zeg je het kijken wie de baas is volgens mij en t hoeft maar eens fout te gaan..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel jij je misschien onbewust banger op? Dat je haar het gevoel geeft dat ze je moet beschermen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Miranick, ook mijn eerste gedachte!

Antwoorden (7)

Ach je weet toch, be the pack leader!

"Stay calm and assertive."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten castreren, dan stelt ze zich niet meer zoveel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Castratie van teefjes kan agressiever maken. Is iets totaal anders dan de castratie bij reuen waar het wél een kalmerend effect kan hebben. Slecht antwoord dus. Min.
Je geeft het antwoord zelf al, je bent angstiger. Je laat dat onbewust zien, en niet te vergeten, ook ruiken. De hond ruikt angst van het baasje en door een waarschijnlijk ook nog verstoorde rangorde heeft ze het idee dat ze jou moet beschermen, dit terwijl jij de hogere in rangorde bent en haar eigenlijk moet beschermen! Komt er een hond aan, doe haar aan de lijn en socialiseer haar (opnieuw). Geef haar de kans en wees absoluut niet angstig, honden die "vechten"(lees rangorde bepalen) zijn "normale" honden. Wanneer het overgaat in bloed, ben jij diegene (alfa) die hun direct moet stoppen!

Heb je geen bekende met een hond? Zo ja, laat haar eerst daar mee socialiseren.

Leer haar ook andere honden te negeren, hierdoor weet ze dat de situatie goed is. Loop met haar aan de riem, komt er een andere hond, lok haar aandacht met snoepjes en blijf doorlopen. Iedere keer als ze aandacht voor jou heeft geef haar een snoepje, gaat dit goed, probeer het dan met een losse riem.
Neem wel trainings snoepjes, anders heb je weer een hond met overgewicht haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn lieve ,maar gevaarlijke honden !je zegt al iets wat niet klopt ,jij denkt dat je hond denkt !zoals dat die jack Russell jouw iets zou willen doen .jij praat het agressieve gedrag van jouw hond goed .wees geen Honde bezitter die zegt !dat doet ze normaal nooit . Ga op cursus ,hou je hond vast .dit is geen schoot hondje ,voor iedereen .dit ras is gefokt op lage pijn grens ,en agressief gedrag .ze zijn vaak heel lief Vd baas en naaste Fam. Maar zorg wel dat je de baas wordt en neem je verantwoording,neem een cursus . Als jouw hond bijt is het direct heel heftig ,veel bijt kracht en laat niet makkelijk los ! Geniet vj hond maar wees duidelijk ,zelf verzekerd ,onbuigzaam .en denk niet dat je hond denkt .zoals een mens ! Maar vanuit macht , roedel gedrag ,altijd op zoek naar meer dominantie . toch wel menselijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer wanneer je gaat wandelen de aandacht van je hond te krijgen wanneer je andere honden ziet. Zo blijft de hond op jou gericht, dit kan je doen met de clicker. Je kunt heel makkelijk trainen met de clicker. Zorg dat je een clicker hebt, ongeveer 2 euro, en wanneer je hond een keer ontspannen is klik je en geef je je hond een snoepje. Doe dit steeds vaker zodat je hond die gewenste gedrag blijft tonen. Wanneer er een ander hond in de buurt is probeer dan de aandacht van je hond te krijgen door te zeggen ‘kijk eens’, de hond kijkt naar je, klikken, snoepje erachter aan zodat je hond de andere hond niet opmerkt. Je hond zal dan wat meer ontspannen worden.
Hier is een handige link over de clickermethode, en bij mijn hond werkt het echt heel erg goed. Een zakje koekjes + clicker mee op zak en ik heb de aandacht van mijn hond. http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78795-de-clickermethode-hondentraining-en-clickertraining.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, je wordt ongemerkt zelf angstiger, alhoewel je hond dat wel merkt. Hou discipline dat is heel belangrijk! Het hoeft ook niet alleen aan jouw hond te liggen hoor! Je zegt dat jouw hond altijd goed luisteren, dat is niet bij veel honden zo hoor! Je moet hem ook vrijheid geven al hou je hem heel strak aan de riem dan kan het zijn dat die bang wordt en je inderdaad bijt, is bij mn zus ook gebeurd!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze ziet waarschijnlijk die andere honden als concurrenten
en dan word ze mogelijk nerveus