Ik wil een witte 'main coon' kitten kopen,nu is mijn vraag of deze katten meer kans op doofheid hebben,dan andere kleuren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een kitten blijft maar een paar weken een kitten.....denk toch even na, voor je een kitten aanschaft. De asiels puilen uit van de schatten van katten (en ja, ook kittens...), die zó blij zouden zijn weer een 'eigen' mens te hebben...en het geeft je een goed gevoel, een verschoppelingetje een thuis te geven.

Het beste antwoord

Wit: De witte Coon moet zuiver egaal zijn. Daar alle coons overwegend gele (koper) kleur ogen hebben kunnen de witte coons zowel koper, blauw, groen of odd-eye zijn (twee gekleurde ogen). Door de witte kleur kan de gen, het W-gen ook het nadeel hebben dat er coons worden geboren met een gehoorafwijking. Dit kan slechthorend, doofheid aan één oor of beide oren tot gevolg hebben. Gelukkig hebben we de BAER test om dit te kunnen waarnemen. Meer over de Baer test onder het kophoofd Baer test.

Voor meer informatie zie bron hieronder